۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85557703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس برای تخلیه اتباع خود نظامیان بیشتری به خاورمیانه اعزام می‌کند

تهران – ایرنا – تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای خبر داد که لندن به منظور بهبود روند خروج اتباعش از منطقه خاورمیانه نیروهای بیشتری اعزام می‌کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: پرسنل نیروهای مسلح به منطقه می روند تا به سفارتخانه ها در کمک به اتباع انگلیس پشتیبانی عملیاتی ارائه کرده و افسران مرزبانی نیز اعزام شده اند تا در فعالیت های کنسولی آماده کمک باشند.

دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس نیز دیشب با اشاره به گسترش تنش‌ها در منطقه در پیامی، اعلام کرد: پیام من به شهروندان انگلیسی در لبنان واضح است، همین حالا آنجا را ترک کنید. وضعیت کنونی حتی می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه به تلاش شبانه‌ روزی لندن برای تقویت حضور کنسولی خود در لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچکس نیست، تاکید کرد: عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه ‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و روی آوردن به راه حل دیپلماتیک برای کنترل اوضاع هستیم.

پیشتر سفارت آمریکا در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه چندین شرکت هواپیمایی پروازهای خود به لبنان را به حالت تعلیق در آورده یا لغو کرده‌ و اکثر بلیت‌های خطوط هوایی باقی‌مانده نیز پیشتر به فروش رفته است، به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه زودتر و تا زمانیکه هنوز پروازهای تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک لبنان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha