۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85557709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش حمایت از هریس به دلیل میراث نژادی او در بین آمریکایی‌های هندی‌تبار

تهران-ایرنا- هفته نامه نیوزویک نوشت: در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوریخواهان پیشینه نژادی کامالا هریس رقیب دموکرات خود را زیر سوال برده‌است، اشتیاق رای‌دهندگان آسیایی و هندی‌تبار می‌تواند به پیروزی هریس در کاخ سفید کمک کند. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این هفته نامه آمریکایی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت هریس تا همین چند وقت پیش ادعا می کرد که هندی تبار است ولی اکنون می خواهد خود را سیاه پوست نشان دهد. من نمی دانم او هندی است یا سیاه پوست؟

هریس ضمن رد این اظهارات ترامپ، آن را «همان نمایش قدیمی» برای ایجاد اختلاف و انحراف اذهان توصیف کرد.

پدر هریس جاماکایی و مادرش هندی است و او خود را آسیایی و سیاه پوست می داند.

به گفته کارشناسان، رقابت او، به رای دهندگان آمریکایی هندی تبار که می توانند نقش مهمی در سرنوشت انتخابات آمریکا داشته باشند، انگیزه داده است.

داده های آماری آمریکا در سال ۲۰۲۰ نشان داده که آمریکایی های هندی تبار بزرگترین جمعیت آمریکایی های آسیایی تبار را در این کشور تشکیل می دهند و آنها در صورتی که در انتخابات شرکت کنند در ایالت های محل نبرد مانند آریزونا، نوادا و میشگان جمعیت بزرگ آمریکایی های آسیایی تبار می توانند به پیروزی هریس کمک کنند.

تحقیقات استادیار علوم سیاسی در کالج پومونا در آمریکا درباره رفتارهای رای دهی آمریکایی های لاتین و آسیایی تبار نشان داد که امریکایی های هندی تبار در بین سایر گروه های آمریکایی آسیایی تبار بر اساس هویت مشترک خود بسیج می شوند.

با این حال به گفته کارشناسان، صرف هویت مشترک به این معنا نیست که هریس می تواند آرای آمریکایی های هندی تبار را کسب کند.

پاوان پاوان دینگرا، استاد کالج آمهرست و رئیس سابق انجمن مطالعات آسیایی آمریکایی در این زمینه گفت هریس باید نشان دهد که به جز هویت مشترک، مسائل جامعه آمریکایی های آسیایی و هندی تبار را درک می کند اما ارتباط دادن مساله هویت مشترک به مواضع سیاسی اش می تواند نقش موثری در ایجاد هیجان در بین رای دهندگان برای حمایت از وی داشته باشد.

پیشتازی هریس در برابر ترامپ در سه ایالت کلیدی

میانگین نظرسنجی های جدید نشان می دهد که هریس در سه ایالت سرنوشت ساز شامل پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشگان از ترامپ جلو افتاده است.

قبل از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی، نظرسنجی های متعدد درباره هریس نشان می داد که او از ترامپ عقب تر است. با این حال عملکرد او بهتر از دیگر دموکرات های ارشدی بود که مورد نظرسنجی قرار گرفتند.

اما به نظر می رسد موفقیت هریس در مبارزات انتخاباتی بر روی رای دهندگان احتمالی در آمریکا تاثیر داشته زیرا میانگین نظرسنجی های انجام شده در سطح ملی در یک ماه گذشته افزایش ۴.۴ درصدی آرای وی را نشان می دهد.

بر اساس میانگین نظرسنجی های ملی در آمریکا که توسط موسسه سیلور بولتن انجام شده هریس اکنون با ۴۵ درصد آرا از ترامپ با ۴۳.۹ درصد آرا جلوتر است.

بر اساس این نتایج در ایالت های چرخشی که به طور معمول نقش تعیین کننده ای در انتخابات دارند، برتری هریس در مقابل ترامپ ۴۵.۳ در مقابل ۴۴.۸ درصد است. اختلاف دو نامزد در ویسکانسین ۱.۲ درصد (۴۶ در برابر ۴۴.۸) و در میشگان ۲.۴ درصد (۴۵.۲ در مقابل ۴۲.۸ درصد) است.

با این حال در ایالت های موسوم به ایالت های محل نبرد ترامپ با ۴۶.۳ درصد در مقابل ۴۴.۸ درصد در جورجیا ، در کارولینای شمالی ۴۶.۷ درصد در مقابل ۴۴.۷ درصد، آریزونا ۴۶.۳ در مقابل ۴۳.۸ درصد، نوادا ۴۳.۹ درصد در مقابل ۴۲.۶ درصد، از هریس جلوتر است.

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. جو بایدن رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات و توانایی اش برای رقابت با ترامپ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha