افزایش ۱۱ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته

تهران- ایرنا- میزان مصرف برق به دنبال افزایش مجدد دمای هوا بیشتر شد به‌گونه‌ای که روز گذشته مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار مگاوات شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دمای هوای کشور مجدد روبه‌افزایش گذاشته است و طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای آینده ماندگاری دمای هوا را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود، به‌طوری‌که انتظار می‌رود تا اواخر هفته جاری شاهد استمرار گرمای هوا در کشور باشیم.

بر این اساس نیاز مصرف برق ناشی از کارکرد بیشتر وسایل سرمایشی بیشتر خواهد شد و رکوردهای جدیدی در زمینه مصرف خواهیم داشت.

آمار تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۵۲ دقیقه عدد مصرف برق به ۷۶ هزار و ۵۰۵ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با ۶۴ هزار و ۶۴۳ مگاوات زمان مشابه سال گذشته رشد یازده هزار و ۸۶۲ مگاوات را نشان می‌دهد.

همچنین شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۳۴ دقیقه عدد مصرف به ۷۲ هزار و ۷۴ مگاوات رسید که نسبت به ساعت ۱۴ روز گشته کاهش‌یافته است.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد مصرف ۶۳ هزار و ۶۲۸ مگاوات بوده رشد ۸ هزار و ۴۴۶ مگاوات را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته وزیر نیرو با اعلام اینکه میزان تأمین برق در سال جاری از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی شده وزارت نیرو هم پیشی گرفت، درباره محدودیت‌های تأمین برق در سایر کشورها ادامه داد: در کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی اعلام و اعمال می‌شود همچنین در عربستان سعودی، اردن و عمان مستمراً قطعی برق صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو ضمن ارزیابی مثبت از روند تأمین برق در کشور در شرایط تشدید دمای هوا، گفت: در این زمینه ابتدا لازم است از ملت شریف ایران به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق و همچنین از ده‌ها هزار کارکنان صنعت برق در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، شبکه‌ها، پست‌ها، شرکت‌های توزیع و غیره به دلیل تلاش شبانه‌روزی در تأمین برق پایدار کشور قدردانی شود.

محرابیان بیان کرد: درجه حرارت هوا در برخی نقاط کشور در حالت حداکثری قرار دارد و درجه تهران در هفته جاری بین ۴۲ و ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است.

وزیر از مردم درخواست کرد: در این روزهای گرم صنعت برق را برای تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha