۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبر: 85558059
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ارتقای سلامت نیازمند تعامل بین دستگاهی است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر کل شورای راهبردی سلامت گفت: درست است که وظیفه وزارت بهداشت ارتقای سلامت است اما هیچ نهادی به تنهایی در حوزه سلامت موفق نیست و نیازمند تعامل بین دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید صاحب روز یکشنبه در حاشیه دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تحقق شورای راهبردی سلامت را در دستور کار داریم که این موضوع با تعامل بین دستگاه‌ها تحقق می‌یابد و همچنان پیگیری این موضوع هستم.

مدیر کل شورای راهبردی سلامت تاکید کرد: این موضوع که آیا شورای راهبردی سلامت در شورای شهر و یا شهرداری جایگاهی دارد یا نه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

صاحب درباره اهداف این شورای راهبردی گفت: هیچ نهادی به تنهایی در حوزه سلامت موفق نیست بنابراین هدف این شورا جلب مشارکت بین بخشی است. درست است که وظیفه وزارت بهداشت ارتقای سلامت است اما به تنهایی این مهم تحقق پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سایر نهادهای غیربهداشت می‌توانند در این موضوع تعیین کننده باشند.

مدیر کل شورای راهبردی سلامت گفت: البته هم اینک در خود حوزه سلامت، شورای راهبردی تشکیل شده است و ما هم بدون این شورا تخصصی، کاری انجام نمی‌دهیم.

صاحب درباره بودجه شورای راهبردی بیان کرد: بودجه چندانی نداریم خودمان تامین می‌کنیم و نیازمند بودجه کافی در این بخش هستیم.

وی درباره اقدامات پیشگیرانه در موضوع پشه آئدس عامل بیماری تب دانگی تصریح کرد: به عنوان نهاد خدماتی در جلسات تاکید کردیم و اینک کارکنان و پرسنل در این زمینه آموزش می‌بینند.

صاحب درباره قرارگاه شورای راهبردی افزود: وظیفه‌ای برای تشکیل این قرارگاه‌ها نداریم.

مدیر کل شورای راهبردی سلامت درباره قرارگاه جمعیت یادآور شد: این موضوع در دستور کار است اما ماهیت آن هم تعامل بین دستگاهی است که در دستور کار است اما رسماً جلسه برگزار نشده است.

وی درباره تبلیغات ویژه فرزندآوری هم گفت: تاکنون ۱۲۳ ایستگاه در خصوص جمعیت فرزندآوری تاسیس شده است البته این کار نیازمند تبلیغ فراوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha