حال و هوای تلویزیون با پوشش زنده «محرم شهر» اربعینی می‌شود

تهران- ایرنا- معاون سیما در بازدید از رویداد آیینی «محرم شهر» در میدان آزادی گفت: شبکه تهران و قرآن هر شب به صورت زنده محرم شهر را پوشش می‌دهند و شبکه‌های دو، سه، کودک و امید نیز به صورت کوتاه‌تر به آن می‌پردازند. پوشش این رویداد می‌تواند زمینه‌ای برای آغاز حال و هوای اربعینی در رسانه ملی باشد.

دومین رویداد آیینی شهر تهران «محرم شهر» در میدان آزادی تهران در حال برگزاری است و به سوگواره سید و سالار شهیدان می‌پردازد. رسانه ملی با حضور در این میدان به پوشش بخش‌های مختلف محرم شهر پرداخته که از طریق شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود.

محسن برمهانی که برای بازدید از محرم شهر و فعالیت برنامه‌های تلویزیونی مستقر در میدان آزادی آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا، با اشاره به حال و هوای معنوی حاکم بر این نقطه از شهر تهران گفت: در نقطه مهمی از شهر قرار داریم و اتفاق بزرگی را در میدان آزادی شاهدیم. حال و هوای اربعینی و محرمی در اینجا مشهود است؛ در اینجا مردمی را می‌بینید که به سوگواری سیدالشهدا مشغول‌اند و به همین دلیل حس خوبی پیدا می‌کنید.

وی ادامه داد: بعضی از رویدادهای بزرگی که برای نخستین بار اجرا می‌شود، این سوال را در ذهن مردم و مخاطبان ایجاد می‌کند که چرا تاکنون چنین چیزی اجرا نمی‌شده است؟ و جالب است که سال بعد می‌پرسند مگر می‌شود این برنامه برگزار نشود؟ من فکر می‌کنم رویدادهایی محرم شهر که امسال دومین دوره‌اش برگزار می‌شود تبدیل به چنین رویدادی شده و مردم به اجرای آن عادت کرده‌اند. مهمانی ۱۰ کیلومتری هم همین است و نمی‌توان عید غدیر را بدون برگزاری چنین راهپیمایی مردمی بزرگی تصور کرد.

شبکه تهران و قرآن هر شب به صورت زنده مراسم را پوشش می‌دهند

معاون سیما با اشاره به پوشش محرم شهر از رسانه ملی گفت: رسانه ملی علاقه‌مند به برگزاری چنین رویدادهای مردمی است و نمی‌تواند نسبت به آن منفعل باشد. برهمین اساس، شبکه‌های مختلف سیما با طیف مختلف بینندگانی که از نظر ذائقه و گروه سنی دارند، فراخور ظرفیت‌هایی که در محرم شهر وجود دارد، به پوشش این مراسم می‌پردازند. سعی کردیم استیج محرم شهر را به صورت زنده پوشش بدهیم؛ شبکه تهران و قرآن هر شب به صورت زنده این مراسم را پوشش می‌دهند و بقیه شبکه‌ها نیز به صورت کوتاه‌تر به آن می‌پردازند.

حال و هوای تلویزیون با پوشش زنده «محرم شهر» اربعینی می‌شود
محسن برمهانی معاون سیما

وی تاکید کرد: اکثر شبکه‌های تلویزیون به نوعی درگیر پوشش محرم شهر، چه به صورت زنده و چه به صورت آیتمی و ضبطی هستند؛ باید بگویم شبکه‌های دو، سه، تهران، کودک، امید، قرآن و ... به این رویداد می‌پردازند. این پوشش‌های رسانه‌ای هم می‌تواند به صورت پوشش زنده چند ده دقیقه‌ای و هم پخش یک آیتم در لابه‌لای برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون باشد.

او از پخش برنامه‌ای ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: «سر سفره خدا» یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون برای گروه سنی کودک و نوجوان است که پنج‌شنبه و جمعه گذشته به با حضور عوامل خود در این استیج به صورت زنده اجرای برنامه داشت و روی آنتن رفت و این روند ادامه خواهد داشت. همچنین دیگر برنامه‌سازان رسانه ملی به ضبط آیتم و گزارش می‌پردازند.

برمهانی خاطرنشان کرد: به نظرم پوشش این رویداد می‌تواند زمینه‌ای برای آغاز حال و هوای اربعینی در رسانه ملی باشد. تلویزیون از فرصت چنین برنامه‌هایی استفاده خواهد کرد تا مخاطبان خودش را در جریان کم و کیف اتفاقات اربعینی که دغدغه بسیاری از مردم کشور است قرار بدهد.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد آیینی محرم شهر تا ۲۳ مردادماه در میدان آزادی تهران برقرار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha