۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85558133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ بانوی اردبیلی در کنگره ملی زنان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل با اشاره به ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی اردبیلی در کنگره دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار ، بر لزوم ترسیم سیمای زن مسلمان ایرانی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افسانه جهانی روز یکشنبه در آیین تجلیل از ۶ بانوی منتخب استان اردبیل در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار در حوزه ورزش استان برگزاری کنگره ملی زنان تاثیرگذار را یکی از ابتکارات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: این کنگره در هشت کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری، اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگ و هنر، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش، تعلیم و تربیت، فعالیت اجتماعی و حکمرانی و سیاست‌گذاری برگزار شد و بعد از داوری ملی از هر کارگروه یک نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان، معرفی بانوان شاخص و ایجاد گفتمان در حوزه زن و خانواده را از جمله اهداف کنگره بانوان تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: فعالیت دبیرخانه کنگره استمرار خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در این آیین گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان توجه ویژه به ورزش بانوان دارد و در حد وسع از فعالیت‌های بانوان حمایت خواهد کرد.

محمدعلی پهناور با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و سالن‌های ورزشی بانوان افزود: اقدامات خوبی برای تامین سالن‌های ورزشی ویژه بانوان در استان انجام شده و تعدادی پروژه ورزشی از جمله سالن ورزشی در شهرستان بیله‌سوار پس از اتمام و بهره‌برداری در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

وی از تلاش برای اختصاص دیگر سالن‌های ورزشی برای بانوان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این در توزیع بودجه بین هیات‌های ورزشی استان نیز مبلغی جهت توسعه و حمایت از ورزش بانوان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد بانوان ورزشکار استان در سال‌های اخیر، اضافه کرد: با هدف حمایت، توسعه و رشد ورزش در بین بانوان به باشگاه‌های ورزشی مختص بانوان تسهیلات ویژه پرداخت می‌شود.

پهناور ادامه داد: در بخش جوانان نیز تلاش می‌شود اجرای طرح‌هایی با موضوع خانواده، ازدواج و فرزندآوری به موسساتی واگذار شود که دبیر آن موسسه مردم‌نهاد زن باشد.

در این آیین از زهرا حبیبی تنها بانوی حاضر در مسابقات پاراآسیایی استان و عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر، سماء شهبازی عضو تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان و نایب قهرمان مسابقات بازی‌های تابستانی روسیه، یلدا حاجی قهرمانی تنها داور جهانی ووشوی استان و داور مسابقات جهانی دانشجویان جهان ۲۰۲۳ چین، سودا اروانه مربی بدنساز تیم ملی پارا وزنه‌برداری بانوان، مریم عبدی فرد قهرمان آسیا در رشته دوومیدانی ناشنوایان و جزو ۱۶ بازیکن برتر ناشنوایان آسیا و منتخب فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و رقیه عبداللهی قهرمان چندین دوره مسابقات رزمی کشور و مربی و داور رسمی چندین رشته ورزشی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha