نشست تعاملی فرمانده پلیس دیار کریمان و رسانه‌ها با کلیدواژه سرمایه اجتماعی

کرمان- ایرنا- نخستین نشست تعاملی فرمانده انتظامی استان کرمان با مدیران رسانه‌ها امروز (یکشنبه) در حالی در آستانه ۱۷ مرداد- روز خبرنگار- برگزار شد که بیشتر تاکیدها و محورهای مدنظر یا مستقیم به سرمایه اجتماعی ختم شد یا در نهایت مرتبط با این پدیده مهم بود.

به گزارش ایرنا، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان کرمان و با هدف هم‌افزایی برای ایجاد بیشتر نگاه مشترک و وحدت رویه در حوزه اخبار تامین نظم و امنیت، این نشست برگزار شد و مدیران رسانه ها و نیز مدیرعامل خانه مطبوعات استان هرکدام به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

برگزاری برخی جشنواره ها در حوزه تولیدات رسانه‌ای مرتبط با پلیس، نمایشگاه عملکرد این نهاد و نیز چگونگی سیاستگذاری برای اقدامات رسانه‌ای پلیس با هدف تقویت مرجعیت و سرمایه اجتماعی این نهاد مهم از جمله مسائل مختلفی بود که پیشنهاد و مطرح شد؛ آن هم در نشستی صمیمانه که سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان در دفتر خود شنونده کلام تک تک مدیران بود و به همه آنها نیز پاسخ داد.

همپوشانی بهتر اخبار حوزه نظم و امنیت و بهره مندی از نقطه نظرات فعالان رسانه استان در این حوزه از جمله محورهای مهم برگزاری این نشست اعلام شد.

سردار فرشید برخی از ابعاد عملکرد پلیس در استان در بخش های مختلف ترافیکی و انتظامی را تشریح و با اشاره به عظمت و گستردگی آنها، بر ضرورت همراهی رسانه ها در فرهنگ سازی بسیاری ار پدیده ها، کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع خشونت تاکید کرد.

موقعیت خاص استان کرمان در مسیر ترانزیت قاچاق سوخت، مواد و انسان، تبعات ناشی از حضور اتباع بیگانه غیرمجاز و ضرورت مدیریت این مساله، لزوم تقویت خرده فرهنگ های ترافیکی و گوشه هایی از تلاش های شبانه روزی پرسنل پلیس برای تامین امنیت از جمله مواردی بود که در این جلسه بیان شد و اصحاب رسانه نیز پیشنهادهای خود را در مسیر تقویت سرمایه اجتماعی پلیس و ایجاد زمینه همراهی بیشتر مردم در ماموریت ها با هدف فرهنگ سازی و کمک به تامین نظم و امنیت برشمردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha