۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85558664
T T
۵۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکتیک‌های غافلگیرکننده حماس کارشناسان غربی را متعجب کرده است

تهران- ایرنا- رسانه انگلیسی «تلگراف» با اشاره به تاکتیک های غافلگیرکننده و سیستم هشداری پیچیده رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه، نوشت که این تاکتیک ها به شدت محافل صهیونیستی و کارشناسان غربی جنگ شهری را به تعجب واداشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه تلگراف از شیوه های کارآمد مقاومت فلسطین در نبرد جاری در نوار غزه طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و در این زمینه به گفته های رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و یک کارشناس امور جنگ شهری استناد کرد.

این رسانه نوشت: حماس در این مدت برخی تاکتیک های دفاعی را به کار برده که تا پیش از این کسی آن را ندیده است. ارتش اسرائیل هنگام ورود به نوار غزه، با مقاومت اندک روبه رو شد و نظامیان اسرائیلی با سرعت و بدون برخورد با نیروهای حماس جلو رفتند و برخی مراکز حماس را خالی یافتند و این تاکتیک مقاومت بود تا ارتش اشغالگر را به جنگی که مورد دلخواه آنها است، مجبور کند ، به محض اینکه تانک‌های اسرائیلی در مناطقی که گمان می کردند امن است، مستقر شدند، با حملات شدید روبه رو شدند.

این رسانه غربی با اذعان به کنترل حماس بر بیشتر مناطق نوار غزه ادامه داد: به محض ورود ارتش اسرائیل به عمق غزه، تانک‌های پیشرفته آن به مثابه غنائم جنگی ارزشمند تبدیل شدند. صحنه های زیادی از سوی حماس به تصویر کشیده شد که طی آن نیروهایش از فاصله بسیار نزدیک و در خیابان به سمت تانکها شلیک کرده و در برخی موارد به تانکها نزدیک شده و بمب را روی آن یا داخل آن انداختند. نیروهای حماس به نظامیان اسرائیلی که پشت تانکها حرکت می‌کردند، با تفنگ آکی-۴۷ حمله کردند.

تلگراف در ادامه گزارش خود آورد: کشاندن نظامیان اسرائیلی به کمین هایی که حماس تدارک دیده بود، تاکتیک دیگر است که در آن نظامیان اسرائیلی به مناطق یا ساختمانهای بمب گذاری شده کشانده شدند.

این رسانه به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی افزود: حماس سیستم پیچیده و متغیر از نشانه های هشداری دارد، از جمله نشانه های رنگی بر روی ساختمان‌ها به منظور کمک به همرزمان برای تشخیص ساختمان های بمب گذاری شده و انبارهای سلاح امن. آنان همچنین از تجهیزات و یونیفرم نظامیان اسرائیلی که در اختیار گرفته‌اند، برای کشاندن نیروها به ساختمانها قبل از انفجار آن استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، «تامیر هایمان» رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت: جنگ کنونی در غزه سخت ترین جنگ در تاریخ اسرائیل است. حماس در روی زمین و زیرزمین دست بالا را در سراسر غزه در اختیار دارد و حمله می‌کند. رخنه به زیرساخت‌های حماس در مناطق شهری بسیار سخت است.

وی افزود: تصاویر و صحنه هایی که از نظامیان اسرائیلی در حال حمله به مدارس و بیمارستان‌ها به جهانیان مخابره می شود، بسیار بد است.

از سوی دیگر، «جان اسبنسر» کارشناس امور جنگ در آکادمی نظامی «ویست پوینت» آمریکا گفت: حملات حماس اسرائیل را مجبور به تغییر تاکتیک می کند. جنگ غزه ثابت کرده که یکی از سخت ترین نبردهای تاریخ بشری حتی در قیاس با موصل و استالینگراد است. مقاومت غزه هر وجب این منطقه را برای ارتش اسرائیل به چالشی تبدیل کرده است. نظامیان اسرائیلی با این حقیقت کنار آمده اند که هر ساختمان به مثابه یک بمب و هر دهانه تونل، مانند دام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha