مدیریت مصرف برق واحدهای تولیدی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان پیشنهاد کرد که مدیریت مصرف برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از سوی وزارت نیرو به این شرکت‌ واگذار شود.

رسول سواری روز دوشنبه به مناسبت «روز ملی حمایت از صنایع کوچک» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در صورت واگذاری امور مصرف برق به شرکت‌ شهرک‌های صنعتی در استان‌ها، مدیریت بهینه مصرف در بازه زمانی مورد نظر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل مرتبط با انرژی در بخش‌های آب، برق و گاز در شهرک‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: در برخی موارد در زمستان با کمبود گاز و در تابستان با قطعی برق مواجه هستیم که باید برای رفع آن تدبیری اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد مدیریت مصرف توسط این شرکت به وزارتخانه‌های نیرو و نفت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: به وزارت نیرو پیشنهاد شد تا بخشی از زمان ناترازی انرژی به تعمیرات اساسی(اورهال) و مرخصی‌های زمستانی و تابستانی واحدهای صنعتی اختصاص پیدا کند.

سواری با تاکید بر اینکه امکان برنامه‌ریزی برای واحدهای صنعتی در صورت یک یا ۲ روز تعطیلی در هفته وجود ندارد، توضیح داد: پیشنهاد دادیم که این تعطیلی‌ برای واحدهای صنعتی در چند روز متوالی در نظر گرفته شود تا واحدها برای به‌روزرسانی، تعمیرات اساسی و نگهداری خود اقدامات لازم را انجام دهند و نیروهای انسانی نیز در این روزها از مرخصی پیوسته‌ای برخوردار شوند تا بتوانند بهره‌برداری بهتری از زمان مرخصی خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: اقدامات و مطالعاتی خوبی در زمینه ایجاد بهره‌وری، نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات و کاهش مصرف واحدهای صنعتی در حوزه انرژی انجام شده است و در این زمینه به نتایج خوبی دست یافتیم.

سواری بیان کرد: تسهیلات لازم در این زمینه در اختیار واحدهای صنعتی قرار خواهد گرفت و با فناوری جدید به این واحدها کمک می‌شود تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: تسهیلات خوبی در زمینه تولید و تامین انرژی خورشیدی برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته و زمینه واگذاری زمین برای ایجاد نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی ایجاد شده است تا واحدهای صنعتی بتوانند انرژی برق را تولید کنند.

سواری ادامه داد: مذاکراتی با شرکت توزیع برق و وزارت نیرو در حال اجراست تا در صورت تولید برق توسط واحدهای صنعتی، این انرژی در اختیار آنها قرار گیرد و تضمینی برای تامین تولید باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم وزارت نیرو زیرساخت های لازم را در این زمینه فراهم کند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

سواری اظهار کرد: اقداماتی نیز به‌منظور فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان انجام شده و همراهی خوبی نیز از طرف صنعتگران در حوزه های مختلف صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در ایام اوج مصرف انرژی، مدیریت بهینه‌ای داشته باشیم و با این اقدامات بخشی از چالش‌های حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، ۲۱ مرداد به عنوان روز «حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند و هم‌اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد و با حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

شرکت برق منطقه‌ای اصفهان متولی تامین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha