ترکیب احتمالی سپاهان مقابل شباب‌الاهلی؛ اندیشه‌های هجومی مورایس برای شکستن طلسم

تهران- ایرنا- تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم شباب الاهلی امارات است.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان امروز از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم شباب الاهلی امارات است. برنده این مسابقه به مرحله دوم پلی‌آف صعود خواهد کرد و در ورزشگاه البیت دوحه به مصاف الغرافه قطر خواهد رفت. سپاهان در صورت شکست در این دیدار راهی لیگ قهرمانان آسیا(سطح دوم) می‌شود.

نحوه صعود تیم‌ها به مرحله پلی‌آف

سپاهان موفق شد فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان را کسب کند. در مقابل این باشگاه اماراتی در سال ۲۰۱۷ با ادغام دو باشگاه دبی و الشباب به نام باشگاه شباب الاهلی تاسیس شد. شباب در ۷ فصل اخیر موفق شده ۲ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی را در لیگ امارات کسب کند. این تیم فصل گذشته با ۵۸ امتیاز بعد از الوصل ۶۷ امتیازی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد و موفق شد جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب کند.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل شباب‌الاهلی؛ اندیشه‌های هجومی مورایس برای شکستن طلسم

آمار تقابل‌های دو تیم؛ سپاهان طلسم‌شکنی می‌کند؟

شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ با فولاد خوزستان هم‌گروه بود و مقابل این تیم در دو دیدار رفت‌وبرگشت به تساوی رسید. این تیم در سال ۲۰۲۰ با شهرخودرو هم‌گروه بود که موفق شد در دو دیدار رفت‌وبرگشت نماینده ایران را مغلوب کند.

با این تفاسیر شباب الاهلی تاکنون مقابل نمایندگان ایران شکست نخورده و حالا سپاهان این فرصت را دارد تا در دیدار خانگی برای اولین‌بار این تیم اماراتی را مغلوب کند. البته سپاهان آمار خوبی مقابل تیم‌های اماراتی در رقابت‌های آسیایی دارد.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل شباب‌الاهلی؛ اندیشه‌های هجومی مورایس برای شکستن طلسم

طلایی‌پوشان در ۵ تقابل قبلی ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست را به دست آورند و تنها یک بار دروازه آنها مقابل تیم‌های اماراتی باز شده است. سپاهان قبل از اینکه دو تیم شباب و الاهلی با هم ادغام شوند ۲ بار مقابل هر کدام یک از این تیم‌ها قرار گرفته بود که حاصل آن ۲ برد، یک تساوی و یک شکست مقابل نماینده امارات بوده است.

غایبان دو تیم، از ستاره ایرانی شباب تا ۳ مدافع میانی سپاهان

سپاهان در این دیدار ۳ مدافع میانی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. هادی محمدی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل نیروی هوایی عراق با کارت قرمز اخراج شده بود از طرف کمیته انضباطی AFC به ۴ جلسه محرومیت محکوم شد و ۳ بازی از محرومیت این بازیکن طی شده است و در نتیجه محمدی نمی‌تواند سپاهان را در این دیدار همراهی کند.

محمد دانشگر نیز به دلیل اخراج در دیدار رفت مقابل الهلال در مرحله حذفی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا از طرف کمیته انضباطی AFC به دو جلسه محرومیت محکوم شد که تنها یک بازی از محرومیت این مدافع سپری شده و در نتیجه دانشگر نیز نمی‌تواند طلایی‌پوشان را همراهی کند. سیاوش یزدانی دیگر مدافع وسط سپاهان در بازی برگشت با الهلال کارت قرمز گرفت و اخراج شد که کمیته انضباطی AFC او را هم یک جلسه محروم کرد و او سومین مدافع محروم سپاهاتن مقابل شباب الاهلی است.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل شباب‌الاهلی؛ اندیشه‌های هجومی مورایس برای شکستن طلسم

در مقابل پائولو سوسا پرتغالی برای این دیدار هافبک ملی‌پوش ایرانی خود را در اختیار ندارد. سعید عزت‌اللهی که در پایان فصل گذشته دچار مصدومیت شده بود، هنوز به تمرینات گروهی این تیم اضافه نشده و قطعا برای دیدار مقابل سپاهان در لیست این تیم حضور ندارد.

اندیشه‌های هجومی مورایس مقابل رفیق قدیمی

روی نیمکت دو تیم دو مرد پرتغالی حضور خواهند داشت که رابطه خوب و صمیمی نیز با یکدیگر دارند و قطعا تفکرات هجومی این دو مرد می‌تواند جذابیت این دیدار را افزایش دهد. به نظر می‌رسد ژوزه مورایس سپاهان را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان کند. پیام نیازمند در چارچوب دروازه طلایی‌پوشان قرار می‌گیرد و مسئولیت حفاظت از قفس طوری این تیم را در این دیدار حساس دارد. در غیاب ۳ مدافع میانی این تیم و همچنین نبود رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور و امید نورافکن خط دفاعی سپاهان نسبت به فصل گذشته کاملا تغییر می‌کند.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل شباب‌الاهلی؛ اندیشه‌های هجومی مورایس برای شکستن طلسم

محمد امین حزباوی در کنار وحدت حنانوف زوج خط میانی سپاهان را تشکیل می‌دهند. صالح حردانی مدافع فصل گذشته استقلال از جناح راست و حسین گودرزس مدافع فصل گذشته شمس‌آذر قزوین از جناح چپ خط دفاعی طلایی‌پوشان را تکمیل می‌کنند.

در میانه میدان محمد کریمی در کنار برایان دابو زوج خط میانی سپاهان را تشکیل می‌دهند. جواد آقایی‌پور در کنار مهدی لیموچی و رضا شکاری پشت سر کاوه رضایی ۱۱ بازیکن منتخب سپاهان را در این دیدار تکشیل می‌دهند. ترکیب سپاهان نسبتفصل گذشته تغییرات زیادی دارد و تنها ۵ بازیکن از ترکیب اصلی فصل گذشته این تیم در این دیدار از ابتدا به میدان می‌روند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، وحدت حنانوف، محمد امین حزباوی، صالح حردانی، حسین گودرزی، برایان دابو، محمد کریمی، جواد آقایی‌پور، مهدی لیموچی، رضا شکاری و کاوه رضایی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha