موافقت با طرح جامع صباشهر و الحاق ۸۰ هکتار اراضی به شهرضا 

تهران- ایرنا- دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با بیان برگزاری ششمین جلسه شورا از بررسی و تعیین تکلیف ۶ پرونده از مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تهران خبر داد و گفت: در جلسه ششم شورا با طرح جامع صباشهر و الحاق ۸۰ هکتار اراضی به شهرضا برای اجرای قانون جهش تولید مسکن موافقت شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «خسرو دانشجو» با اعلام برگزاری ششمین جلسه شورا در سال جاری به جزئیات تصمیمات اخذ شده پرداخت و افزود: در جلسه امروز شورا، ۶ پرونده با موضوع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در مورد آنها تصمیم گیری شد که برخی از آنها شامل ساخت و ساز در منطقه ولنجک، ساخت و ساز در منطقه ۲۲ تهران، تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها و مراتع است که در مورد تک تک آنها، مغایرت‌ها بررسی و بر اساس نظر کمیته فنی و نظرات اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، تصمیم‌گیری شد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از بررسی الحاق ۸۰ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر شهرضا با هدف اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن مکلفیم تا اراضی که با ملاحظات قانونی و رعایت موارد زیست محیطی قابلیت الحاق به محدوده شهرها را دارند به این طرح اختصاص دهیم که در این باره در این جلسه از شورا تصمیم گیری شد.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه در شهرضا برای حدود ۲ هزار واحد کسری وجود دارد، با رعایت همه ملاحظات قانونی از جمله نبود خطر فرونشست در منطقه مورد نظر و با نظر اعضا بعد از ارائه طرح توسط مشاور با الحاق حدود ۸۰ هکتار اراضی به شهرضا موافقت شد.

دانشجو از دیگر موارد طرح و بررسی شده در جلسه ششم شورا در سال جاری را طرح جامع صباشهر در استان تهران عنوان کرد و گفت: طرح جامع صباشهر با رعایت همه ملاحظات و حفظ حریم در این جلسه به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha