منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پانزدهم مرداد به ضرورت حمایت دولت چهاردهم از صنعت دارویی،کاهش آمار ورودی زندان‌ها،غربالگری ۶هزار دانش‌آموز درطرح نماد،دریافت مجوز۱۳۰۰ سازمان مردم نهاد در دولت سیزدهم،صدور گواهی حصر وراثت توسط ثبت احوال،ابلاغ منشور کرامت مادری،راه‌اندازی مهدکودک در ادارات دولتی،راه‌اندازی۱۴ پایگاه اورژانس بانوان وتعیین شعب ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

راه‌اندازی ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان/۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شد

 رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به راه‌اندازی ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان در طول سه سال گذشته، گفت: توسعه این پایگاه‌ها در کلانشهرها و شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز است در دستور کار قرار دارد.

 جعفر میعادفر اظهار داشت: هوشمندسازی اورژانس به کاهش خطاهای انسانی و اتخاذ بهترین تصمیم در زمان های بحران کمک زیادی کرده است. همچنین یکپارچه سازی مراکز پیام(دیسپچ) ۱۱۵ در دستور قرار گرفت که با آزادسازی تعدادی نیروی انسانی، پایگاه‌های اورژانس بیشتری راه اندازی شد و توان عملیاتی اورژانس حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی از توسعه خدمات هوشمند و زیرساخت های اورژانس به عنوان رویکرد این سازمان در دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۴۰ درصد خدمات اورژانس، هوشمند بود و اکنون ۹۹ درصد خدمات اورژانس به صورت هوشمند ارائه می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت با اجرای قانون تسهیل تنزل یافت

 رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تشریح سیر نزولی سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در سال ۱۴۰۲، گفت: نمره میانگین ۱۰ نفر آخر پذیرفته‌شدگان این آزمون از ۲۰ نمره ۴ بوده است.

بهنام حبیب‌زاده مومن ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونسیتی مصداق جنایت بین‌المللی و خلاف همه اصول و موازین بین‌المللی است.

وی با اشاره به ماده ۵۲ کنوانسیون وین و مصونیت دیپلماتیک افزود: افراد دارای مصونیت از حقوق قانونی مشخص برخوردارند علاوه بر این در اقدام تروریستی که منجر به شهادت شهید هنیه شد، تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نیز نقض شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ضرورت حمایت دولت چهاردهم از صنعت دارویی کشور

رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد و مدیریت دارو با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دولت چهاردهم، گفت: انتظار می‌رود صنعت سلامت شامل دارو، تجهیزات، ملزومات پزشکی و همچنین خدمات پزشکی که در ایران یک سرمایه ملی است در این دولت مورد توجه اساسی و حمایت ویژه قرار گیرد.

عباس کبریایی زاده افزود: حوزه سلامت کشور به طور عام و صنایع داروسازی به طور خاص، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که این مشکلات به تدریج آنها را به سوی نابودی سوق می‌دهد از دولت چهاردهم انتظار داریم به مشکلات این صنعت توجه کند.

وی اظهار داشت: حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که به حق سرمایه ملی و آینده‌ساز هستند و ضعیف بنیه و آسیب‌پذیرند به شکل منطقی به دور از سیاست‌های رانت‌زا و فسادزا در برنامه کاری دولت باشد و صندوق‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که با همین رویکرد ایجاد شده بودند و امروز همانند بانک‌ها کاسب شده‌اند به ماموریت واقعی خود بازگردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعزام ۱۵ فروند بالگرد هوا فراجا برای انجام ماموریت ایام اربعین

فرمانده هوا فراجا با اشاره به استقرار نیروهای پلیس در مرز چهارگانه افزود: ۱۵ فروند بالگرد و هواپیما به ماموریت اربعین اختصاص داده شده است.

سردار «جلال منصوری نژاد» با اشاره به آماده باش کادر پروازی هوا فراجا برای ماموریت بزرگ اربعین اظهار داشت: وسایل پرنده در کنار خلبانان و نیرو های این فرماندهی در ورودی های کشور، مرز ریمدان و میرجاوه (زائران پاکستان)، مرز دوغارون تایباد (زائران افغانستان) و خروجی‌های کشور؛ مهران، شلمچه، چذابه، خسروی ، باشماق ، تمرچین و آبادان برای رصد مرزها، مدیریت ترافیکی، کنترل ترددها و مردم یاری بکار گرفته‌ایم.

فرمانده هوا فراجا خاطرنشان کرد: در ایام اربعین همه کشور بسیج می‌شوند تا این کنگره عظیم به بهترین شکل برگزار و خیل عظیم عاشقان حسینی (ع) روانه کربلای معلی شوند و هواپیمایی پلیس نیز علاوه بر ایفای نقش در ماموریت‌های اشاره شده، در مواردی موضوع انتقال و جابه‌جایی بیماران به مراکز درمانی را نیز دنبال می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها


استفاده از شیرخشک بزرگ‌ترین ضربه به سلامت نوزاد است

رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر ایران گفت: برخی از همکاران ما در جامعه پزشکی تا از زبان مادر می شنوند که حجم شیر در روزهای اول زایمان کافی نیست، بلافاصله توصیه به استفاده از شیرخشک می‌کنند که این بزرگترین ضربه به سلامت نوزاد است.

علیرضا مرندی افزود: تامین سلامت جامعه و افراد در بزرگسالی، ریشه در سلامت کودکی و حتی داخل رحم مادر دارد به ویژه وقتی به سلامت معنوی نیز توجه کنیم. وقتی سلامت معنوی با اهمیت باشد در انتخاب همسر نیز آن را مد نظر می‌گیرید تا تفاوت‌های جدی بین زوجین و اختلاف و تنش وجود نداشته باشد و بر روی جنین و کودک، تاثیر منفی ایجاد نکند.

رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر ایران ادامه داد: علاوه بر مراقبت‌های بارداری که از مادر صورت می‌گیرد باید خانواده‌ها به ویژه همسر در مورد روابط صحیح و عاطفی توجه ویژه داشته باشند. تغذیه با شیر مادر باید از لحظات اول تولد و در ساعت اول به دلایل عدیده از جمله کاهش مرگ و میر(کاهش حدود ۲۳ درصدی)، پیشگیری از بسیاری بیماریها و همچنین خفیف بودن بیماری برای شیرخواران نسبت به سایر نوزادان آغاز شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

کاهش آمار ورودی زندان‌ها در بهار امسال

رئیس قوه قضاییه بر اجرای کامل و جامع مفاد دستورالعمل «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» تاکید کرد و از کاهش آمار ورودی به زندان‌های سراسر کشور طی سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تسلیت مجدد شهادت اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاوم حماس، اظهار داشت: جنایات و آدمکشی‌ها و سفاکی‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی کماکان ادامه دارد و قدر مسلم این جنایات بی‌سابقه از حافظه تاریخ فراموش و زدوده نخواهد شد. از خداوند می‌خواهیم که به برکت خون‌های پاک ریخته شده در راه آزادی قدس شریف، زوال و نابودی رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی را میسر سازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

فصل تابستان و افزایش احتمال خونریزی بینی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خونریزی بینی را یکی از مشکلات فصل تابستان به ویژه برای کودکان دانست و گفت: مخاط بینی بسیار پرخون است و در فصل تابستان به دلیل خشکی و دمای بالای هوا، احتمال خونریزی بینی بیشتر می شود.

کامیار ایروانی در این باره اظهار داشت: در مواجهه با افراد مبتلا به خونریزی بینی، بهتراست بیمار در حالت نشسته قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر خونریزی های بینی از قسمت جلو تیغه بینی اتفاق می افتد، توصیه می شود با انگشتان بر روی پره های بینی فشار وارد شود. فشار روی پره های بینی مثل یک پانسمان فشاری عمل و از ادامه خونریزی جلوگیری می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

تنها مشمولان غیرغایب اجازه حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فرجا گفت: مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تنها برای مشمولان غیرغایب صادر می شود.

حسین زاهدی در این باره اظهار داشت: مشمولان غایب حتی در صورت داشتن گذرنامه، ممنوع الخروج بوده و به هیچ عنوان مجوز خروج از کشور برای آنان صادر نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی در ادامه افزود: برای رفاه حال سایر زائرین و سرعت در ارائه خدمات به متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی تقاضا داریم، مشمولان غایب از مراجعه به سامانه های خدماتی پلیس یا مراکز وظیفه عمومی و ادارات گذرنامه سراسر کشور و پایانه های مرزی برای دریافت مجوز خروج از کشور خودداری کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

هشدار به شناگران در آب‌های آلوده/ خطر انتقال بیماری‌های عفونی

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نسبت به خطر انتقال بیماری‌های عفونی از طریق شنا در آب‌های آلوده هشدار داد و گفت: آب شناگاه‌ها گرچه به مصرف شرب نمی‌رسند اما در صورت آلوده بودن خصوصا در مواردی که آب فاقد مواد گندزدای موثر فعال باشد، در اثر تماس با بدن انسان یا بلع اتفاقی یا تنفس عامل بیماری‌زا، موجب انتقال بیماری به انسان می‌شود.

شنا ورزشی است که تقریبا تمام عضلات بدن را در گیر می‌کند؛ از بازو گرفته تا پا و شکم. این ورزش قدرت بدنی را افزایش می‌دهد، تناسب اندام را بهتر می‌کند و وزن را متعادل می‌سازد.

شنا قلب، ریه و سیستم جریان خون را فعالتر و عملکرد آنها را در حین ورزش و استراحت بهبود می‌بخشد. همچنین طبق مطالعات انجام شده به کنترل قند خون و فشار خون کمک می‌کند و می تواند برای بیماران دیابتی و مبتلایان به فشار خون بالا مفید باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در طرح نماد غربالگری شدند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶ میلیون دانش آموز در حوزه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) غربالگری شدند و مصاحبه‌های آنها در حال انجام است.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در نشست خبری اظهار کرد: آیین نامه طرح نماد ابلاغ شده و سازمان های مرتبط مانند بهزیستی و برنامه و بودجه وظایف خود را براساس آیین‌نامه انجام می‌دهند.

وی افزود: اکنون ۶۵۰ مرکز مشاوره در مناطق داریم و ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در آزمون استخدامی امسال جذب می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین برای طرح نماد در حوزه تولید فضای ارتقایی ۳۲ پروتکل علمی برای مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان انجام و خط ۱۵۷۰ در همه استان‌ها فعال شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

۱۳۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در دولت سیزدهم مجوز دریافت کردند

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان از ارائه مجوز به ۱۳۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در دولت سیزدهم خبر داد.

علی پارسانیا در آیین رونمایی از نظام‌نامه آموزش سازمان های مردم نهاد در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص برنامه های مشارکت اجتماعی این وزارتخانه اظهار داشت: صدور مجوز، نظارت و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوان بر عهده این معاونت است و در بحث توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم‌نهاد برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی افزود: تعریف و اجرای رویداد همنا، شبکه سازی سازمان های مردم‌نهاد در ۱۱ موضوع، ایجاد ۱۱ دبیرخانه ملی و استانی در موضوع شبکه سازی تعریف شد که پنج هزار سازمان مردم نهاد در آنها فعالیت دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

صدور گواهی حصر وراثت از سال آینده توسط ثبت احوال انجام می شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از اجرای طرح صدور گواهی انحصار وراثت از سال آینده از طریق این سازمان خبر داد.

هاشم کارگر افزود: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان ثبت احوال کشور مکلف به صدور گواهی انحصار وراثت بدون نیاز به درخواست وراث و ذینفعان ظرف ۲۰ روز پس از ثبت واقعه وفات از سال آینده خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: با تکمیل پروژه بزرگ سببی و نسبی و اتصال اسناد سجلی خانواده به یکدیگر این امر محقق خواهد شد و باید هر چه سریعتر آیین نامه این امر تدوین و در هیات دولت به تصویب برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

منشور کرامت مادری ابلاغ شد/راه‌اندازی مهدکودک در ادارات دولتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ابلاغ منشور کرامت مادری اشاره کرد و گفت: بر این اساس، در همه ادارات دولتی مهدکودک راه‌اندازی می‌شود.

حسین فرشیدی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار و کودکان تا هفت سالگی در کشور افزود: ترویج تغذیه با شیر مادر اولویت اساسی و همیشگی وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: شیر مادر موهبت الهی است که فواید بی‌شماری برای مادر و شیرخوار و نسل آینده دارد و بر اساس توصیه های دینی و قرآنی، برنامه های ترویج تغذیه با شیر مادر مورد توجه سیاستگذاران و مدیران قرار دارد که نشان می دهد علاوه بر توصیه های دینی به ترویج تغذیه با شیر مادر، جهت حمایت از مادر و شیرخوار، قانونگذاری نیز شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی تدوین شد

رئیس گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فراورده‌های سلامت محور از تدوین راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی و انتشار آن برای استفاده در مراکز دارویی، درمانی و بهداشتی سراسر کشور خبر داد.

مرجان کریمی قوانلو افزود: بیش از ١٢٠ عنوان راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی با روایت رویدادهای واقعی اشتباهات و خطاها مرتبط با تجویز و مصرف داروها در مراکز درمانی و دارویی ارسال شده به دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت همراه با بیان علل وقوع آنها و ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آنها تهیه و اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: اطلاعیه‌های هشدارهای ایمنی مصرف داروها با تاکید بر نکات صحیح تجویز و مصرف داروها در راستای ارتقای ایمنی دارویی بیماران توسط این گروه با ١٣٠ عنوان تهیه و منتشر شده که بر روی تارنمای سازمان غذا و دارو قابل مشاهده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

تعیین شعب ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و قدیمی

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ارجاع ماهانه به‌طور میانگین ۲۵ هزار پرونده به محاکم تجدیدنظر این استان، گفت: شعب ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و قدیمی تعیین شد.

علی القاصی مهر در جریان دیدار معاون اول قوه قضاییه با قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی برای بازدید از مجتمع قضایی غدیر افزود: دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران مرکب از قضات شریف، برجسته، ممتاز، باتجربه و صاحب علم و فضل است که عمده این عزیزان در دادسراها و دادگستری‌ها در مسئولیت‌های مختلف مصدر خدمات ارزشمند بودند و امروز در این جایگاه در حال خدمت به جامعه هستند.

وی اشاره به اهمیت پرونده‌های مطرح در محاکم تجدیدنظر استان تهران و اصحاب این پرونده‌ها، اظهار داشت: مهم‌ترین، کلان‌ترین و حساس‌ترین پرونده‌های قضایی از جهات مختلف و در حوزه‌های کیفری، اقتصادی و امنیتی در این مجموعه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

بیماران در سفر اربعین باید نسخه دوزبانه پزشک متخصص همراه داشته باشند

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: بیمارانی که باید دارو مصرف کنند، در سفر اربعین به عراق باید نسخه پزشکی دوزبانه به همراه داشته باشند.

سرهنگ علیرضا داسارگر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا ضمن هشدار برای حمل هرگونه دارو به عراق در سفر اربعین تاکید کرد: زائران از همراه داشتن خودسرانه دارو در این سفر معنوی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه حمل دارو طبق قوانین عراق مجازات سنگین دارد، افزود: استفاده و حمل دارو نیازمند شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که باید به طور کامل توسط زائران رعایت شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

ریل‌گذاری جدید در حوزه حقوق بشر/ضرورت افشای مصادیق و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه در دیدار با هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به ریل‌گذاری جدید در این حوزه بر ضرورت افشای مصادیق نقض حقوق بشر و رویکردهای تبعیض‌آمیز و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در این زمینه تاکید کرد.

کاظم غریب‌آبادی در دیدار با هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل برای شرکت در نشست کمیته کنوانسیون رفع نماد و اشکال تبعیض نژادی به منظور دفاع از گزارش ملی دو ساله در اجرای این کنوانسیون، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رویکرد ما در حوزه حقوق بشر باید فعالانه باشد.

وی ادامه داد: ریل‌گذاری جدیدی در حوزه حقوق بشر انجام دادیم تا علاوه بر افشای مصادیق نقض حقوق بشر و رویکردهای تبعیض آمیز و استانداردهای دوگانه، کشورهای ناقض حقوق بشر که از قضا مدعی هم هستند را در قبال اقدامات و جنایات خود پاسخگو کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

کتاب درمانی؛ سپری در برابر اضطراب

کتاب‌ها نه تنها سرگرم‌کننده و آموزش‌دهنده هستند بلکه می‌توانند به بهبود سلامت روان و رشد شخصیتی کمک کنند و افراد را از دام اضطراب رهایی بخشند. امروزه کتاب ‌درمانی به عنوان یکی از روش‌های غیردارویی سلامت روان مورد توجه بسیاری از متخصصان روانشناسی و مشاوره قرار گرفته است.

کتاب‌ درمانی با استفاده از ترغیب افراد به مطالعه کتاب‌ها و متون مختلف، سعی در تسکین و بهبود مشکلات روانی و عاطفی بیماران دارد. البته کتاب‌ درمانی، پدیده جدیدی نیست چراکه براساس روایت‌های موجود در کتابخانه فرعون رامسس دوم هم اتاق مخصوصی با عنوان «خانه شفای روح» وجود داشته و دیلن تامس شاعر ولزی در دهه ۱۹۵۰ میلادی برای آرامش روان خود کتاب‌های آگاتا کریستی را می‌خواند.

از سوی دیگر زیگموند فروید بنیانگذار دانش روانکاوی و بسیاری دیگر از روانشناسان و فلاسفه، خواندن کتاب را برای درمان بیماران ذهنی تجویز می‌کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

منشور کرامت مادری ابلاغ شد /کاهش آمار ورودی زندان‌ها

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha