شمار تخت‌های بیمارستانی در تربت‌حیدریه ۲ برابر شد+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در این منطقه گفت: شمار تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ابراهیمی‌پور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار افزود: در سه سال اخیر و همگام با فعالیت دولت سیزدهم، ۳۰۰ تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در بیمارستان‌های نهم دی و امام‌حسین این شهرستان افزوده شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۹۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه با قدمت بیش از ۵۰ سال اضافه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: اکنون در سه شهرستان زیر پوشش این دانشگاه شامل مه ولات، زاوه و تربت حیدریه کمبودی به لحاظ مراکز بهداشتی و جامع سلامت در مناطق روستایی و شهری وجود ندارند و تنها پروژه نیمه تمام در روستای «کاهیجه» زاوه باقی مانده است.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت شهید رییسی، موضوع پزشک خانواده بود که این کمبود در حوزه شهری با ایجاد زیرساخت‌های آن، فعال و تمام نقاط تربت‌حیدریه زون‌بندی شده و برخی پایگاه‌ها شروع به فعالیت کرده و نزدیک به ۹۰ نفر نیز به پرسنل این مجموعه درمانی، اضافه شدند.

ابراهیمی پور گفت: تا سال ۱۳۹۰ تنها ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دایر بود که در سه سال اخیر ۲ دستگاه پیشرفته خریداری شد که با سایر اقدامات انجام شده در حوزه تصویربرداری، صف انتظار از ۲ ماه به ۲ هفته کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: موافقت اصولی برای تجهیز بیمارستان امام حسین به دستگاه ام‌.آر.آی اخذ و قول مساعد داده شد.

به گفته وی، امسال حداقل سه رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته پرستاری به این مجموعه درمانی اضافه خواهد شد و در عین حال موافقت اخذ رشته بهداشت حرفه‌ای نیز اخذ شده است.

کمبود پزشک و آمبولانس

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در ادامه از کمبود پزشک عمومی و متخصص به عنوان مهم‌ترین چالش این مجموعه یاد کرد و گفت: در این حوزه مشکل اساسی تمدید نشدن قرارداد پزشکان بوده و این بدلیل پایین بودن تعرفه‌ دولتی و لذا در رقابت با بخش خصوصی جذابیت حوزه دولتی کاهش پیدا کرده که مسوولان بالا دستی باید به آن توجه ویژه داشته‌ باشند.

وی شمار پزشکان عمومی تربت‌حیدریه را ۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: البته این تعداد نیز کاهش پیدا کرده و در زاوه نیز با کمبود پزشک مواجه هستیم که بر طبق فراخوان داده شده تنها یک نفر اعلام آمادگی کرده‌ است که باید بدنبال راهکار در این زمینه از جمله ارتقای جذابیت بخش دولتی باشیم.

مرکز سرطان تربت‌حیدریه نیازمند ۲ شتاب‌دهنده

ابراهیمی پور از مرکز سرطان واقع در بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار این دانشگاه یاد کرد و گفت: علاوه بر خیرین، دولت نیز تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال در این مرکز هزینه کرده که برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی فاز نخست طرح را شامل راه‌اندازی مرکز شیمی درمانی عنوان کرد و افزود: این مرکز نیازمند ۲ دستگاه شتاب‌ دهنده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است و به تازگی در سفر معاون وزیر بهداشت قول مساعد برای تامین یک شتاب دهنده اخذ تا حداقل برای انجام شیمی درمانی، به مرکز استان نیازمند نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از کمبود آمبولانس به عنوان دیگر چالش این مجموعه درمانی یاد کرد.

شمار تخت‌های بیمارستانی در تربت‌حیدریه ۲ برابر شد+ فیلم

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه دارای ۲۳ پایگاه اورژانس فعال، اداره ارتباطات و هدایت عملیات، اداره پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)، مرکز عملیات اضطراری(EOC)، ۲۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

شهرستان مه‌ولات نیز دارای یک بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد شهرستان زاوه واقع در جنوب خراسان رضوی، خرداد سال ۱۴۰۳ در قالب طرح "یادگار ابراهیم" افتتاح شد.

بیمارستان راشد دارای چهار بخش‌ اورژانس، بستری، کلینیک تخصصی و زایشگاه و ۲ بخش پاراکلینیکی آزمایشگاه و رادیولوژی است که متخصصان اطفال، داخلی، قلب، روانپزشکی، ارتوپد و زنان به مراجعان و بیمارانش خدمات می‌دهند و ۷۴ نیروی جوان نیز در این بیمارستان جذب کار شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha