بررسی چهار لایحه در شورای شهر قم با چاشنی روز خبرنگار

قم – ایرنا – یک‌صد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم امروز دوشنبه در حالی با حضور شهردار برگزار شد که طی آن چهار لایحه در حوزه های فرهنگی ، حقوقی و شهرسازی و معماری بررسی و در پایان با توجه به در پیش بودن روز خبرنگار نسبت به ارتقاء جایگاه رسانه ها در استان قم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک‌صد و سی و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد و به ریاست روح‌الله امراللهی در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، مصطفی ملایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح حمایت از تولید محتوا فرهنگی و دینی، اظهار کرد: در همین خصوص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم طرحی با اعتبار ۵ میلیارد تومان جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت بین مسلمانان، ترویج گفتمان مقاومت و غیره پیشنهاد داده است.

مجید اخوان عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با مخالفت با طرح مذکور، گفت: اختصاص چنین مبلغی خارج از وظیفه شورای شهر است و اعتباری نیز برای تصویب آن وجود ندارد.

به گفته اخوان، کمک به موضوع موضوعات فرهنگی در خارج از محدوده شهر قم، یک وظیفه و رسالت ملی است و اختصاص بودجه از شهرداری قم صحیح نمی باشد.

همچنین محسن محرری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با مخالفت با این طرح آن را دارای ابهامات دانست و قابل‌اجرا در فاصله کوتاه ندانست.

نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: این طرح در کمیسیون تخصصی به درستی سنجیده و بررسی نشده و دارای ابهاماتی است.

محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز با حمایت از طرح حمایت از تولید محتوا و گفتمان سازی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این اعتبار به گروه‌های شناخته‌شده و امتحان پس داده شده در قم اختصاص می‌یابد و پیش‌ازاین نیز در شورای شهر قم مسبوق به سابقه بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد شورای شهر قم در سال آخر فعالیت آن، گفت: تجلی گفتمان قرآنی در سبک زندگی شهروندی، تحکیم فرهنگ مهدوی، استحکام جایگاه شهر قم به‌عنوان خواستگاه و مادر انقلاب، توجه جدی به مطالبات مردمی، ترویج فرهنگ خادمی و میهمان‌نوازی، زندگی شادمانه با توسعه فضاهای تفریحی، فرهنگی و شهرسازی ایرانی و اسلامی و استفاده از ظرفیت کنشگران اجتماعی هشت اصل شورای اسلامی شهر قم است.

روح اله امراللهی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در پاسخگویی به مطالبات مردمی، ترویج و توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات بر مبنای شهر هوشمند است.

خبرنگاران به فناوری‌های روز مجهز شوند

شهردار قم نیز در بخشی از این جلسه بیان کرد: مشارکت مردم در امروز شهروندی با وحدت بین مسوولان شکل می‌گیرد و با اختلاف مشارکت مردم به شکل مطلوبی محقق نمی‌شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد آموزش حرفه‌ای را لازمه یک تولید فاخر رسانه‌ای یادکرد و گفت: رسانه و خبرنگاران ما زمانی می‌توانند با آزادی قلم بزنند که استقلال مالی داشته و وابستگی به نهاد خاصی نداشته باشد.

وی یادآور شد: آشنایی خبرنگاران به تکنولوژی‌های روز مانند هوش مصنوعی از مهم‌ترین مسائلی است که خبرنگاران امروز باید به آن اشراف کافی داشته باشند.

مدیر خانه مطبوعات قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به نزدیکی به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، ابراز کرد: آموزش سواد رسانه در کشور ما متولی خاصی ندارد و بسیاری از آسیب‌های فضای رسانه نیز به خاطر نبود سواد رسانه است.

فخرالدین یوسف‌پور گفت: گردش مالی خانه مطبوعات قم سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بود که حدودا معادل ۱۰۰ میلیون تومان از آن به آموزش سواد رسانه به عموم مردم صرف شده است.

گفتنی است طرح گروه فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با عنوان اختصاص ۲ میلیارد تومان جهت ترویج و حمایت از فعالان فرهنگی در راستای گفتمان سازی پیاده‌روی اربعین و ترویج فرهنگ مقاومت، در ادامه به چالش بین برخی از اعضا تبدیل شد و درنهایت طرح در صحن علنی شورای به تصویب نرسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha