شهردار: قیامدشت پرچمدار عمران و آبادانی در استان تهران است

شهر ری - ایرنا - شهر قیامدشت در جنوب شرق تهران بعنوان یکی از شهرهایی شناخته می شود که طی سالیان گذشته هم شهروندان زیادی را در خود جای داده و از سوی دیگر با اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی اجتماعی به یکی از پرچمداران عمران و آبادانی در شهرهای استان تهران و حاشیه پایتخت مبدل شده است.

به گزارش ایرنا، شهر قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران، بزرگراه امام رضا (ع) واقع گردیده است. خیابان ولیعصر قدیمی ترین خیابان و محل زندگی بسیاری از ساکنان قدیمی این شهر است. قیامدشت از نظر ساختار فیزیکی و شاکله شهری یکی از زیباترین شهرهای استان است. ساختار منظم هندسی و سرراست بودن کوچه ها و خیابان ها و دسترسی آسان همهٔ معابر آن به یکدیگر از ویژگی های منحصر به فرد این شهر و بلکه بخشی از جاذبه های پرقدرت آن است. این شهر به خاطر نزدیکی به پایتخت محل سکونت مناسبی برای مهاجرانِ جویای کار از اقصی نقاط کشور و همچنین برخی از پایتخت نشینان بوده و هست.

حسین ترکاشوند شهردار شهر قیامدشت در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران با تشریح اقدامات چهارساله گذشته و چهارساله دوم مدیریت شهری در دوره خود، اظهار داشت: براساس تحقیقات و پایش و نظرسنجی های علمی دانشگاهی، میزان رضایت مندی مردم از عملکرد مدیریت شهری قیامدشت ۷۲درصد بوده و اذعان داشته اند که خدمات ارائه شده در این شهر از تهران بهتر و بیشتر بوده است.

شهر قیامدشت پرچمدار عمران و آبادانی در استان تهران

شهردار شهر قیامدشت افزود: ۲۱۳ میلیارد تومان پروژه های عمرانی در قیامدشت اجرا شده است که در چهار سال نخست مدیریت شهری ۱۴۳پروژه با صرف اعتبار ۲۰میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. در سال ۱۴۰۰نیز ۵۶پروژه با اعتبار ۲۹میلیارد تومان افتتاح کردیم. سال ۱۴۰۱نیز ۵۷پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۷میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال جاری هم ۴۴پروژه با اعتبار ۱۱۷میلیارد تومان تعریف شده است که در مجموع ۲۱۳میلیارد تومان پروژه های عمرانی در قیامدشت اجرا شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قوانین شهرداری ها ۶۰درصد بودجه صرف امور جاری می شود و ۴۰درصد در امور عمرانی هزینه می شود حتی در برخی ادارات تا ۸۰درصد هم در امور جاری هزینه می کنند این در حالی است که در شهرداری شهر قیامدشت با وجود کمبود نیرو ۶۸درصد عمرانی و ۳۲درصد در امور جاری هزینه می شود.

شهر قیامدشت پرچمدار عمران و آبادانی در استان تهران

ترکاشوند در پایان با اشاره به وسعت شهر و محدودیت تعداد پرسنل شهرداری این شهرافزود: انتقادات و پیشنهادهای سازنده و منصفانه موجب رشد و پیشرفت شهر بوده است. براساس تحقیقات و نظرسنجی های علمی دانشگاهی، میزان رضایت مردم از عملکرد شهرداری شهر قیامدشت ۷۲ درصد بوده است.

قیامدشت شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران است

شهر قیامدشت پرچمدار عمران و آبادانی در استان تهران

شهر قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران، بزرگراه امام رضا (ع) واقع گردیده است. خیابان ولیعصر قدیمی ترین خیابان و محل زندگی بسیاری از ساکنان قدیمی است. قیامدشت از نظر ساختار فیزیکی و شاکله شهری یکی از زیباترین شهرهای ایران است. ساختار منظم هندسی و سرراست بودن کوچه ها و خیابان ها و دسترسی آسان همهٔ معابر آن به یکدیگر از ویژگی های منحصر به فرد این شهر و بلکه بخشی از جاذبه های پرقدرت آن است. این شهر به خاطر نزدیکی به پایتخت محل سکونت مناسبی برای مهاجرانِ جویای کار از اقصی نقاط کشور و همچنین برخی از پایتخت نشینان بوده و هست.

شهر قیامدشت پرچمدار عمران و آبادانی در استان تهران

در شمال این شهر روستای چهل قز و ارتفاعات موسوم به توچال واقع شده و از سمت شرق به شهرستان پاکدشت وصل می گردد. در جنوب این شهر بزرگراه امام رضا قرار دارد و روستای توتک و شهرک صنعتی خاوران در غرب شهر واقع شده اند. قدمت قیامدشت به بیش از ۴۵ سال می رسد، طبق اسنادی که وجود دارد شهر قیامدشت قبلاً به نام شاهین دشت شناخته شده بود اما نامش تغییر کرد و بعد از انقلاب به نام قیامدشت ثبت شد و ماندگار گشت. قیامدشت در سال ۹۶ بعد از سالها بلاتکلیفی به شهر تبدیل شد.
این شهر مرکز بخش خاوران است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر ۵۲٬۳۹۶ نفر بوده است. بر اساس اعلام آمارهای رسمی، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حدود ۷۵ درصد مردم قیامدشت و بخش خاوران در انتخابات شرکت کردند که این رقم بالاتر از میانگین کشور ( حدود ۷۰ درصد ) می باشد.
قیامدشت از داشتن یک بیمارستان محروم است و برای رسیدن به اولین بیمارستان باید به شهرستان پاکدشت ( بیمارستان شهدای پاکدشت ) مراجعه نمود و در حال حاضر یک درمانگاه فعال و یک مرکز بهداشت دارد و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، در این شهر واقع شده است.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha