روایت فارن پالسی از ضعف ارتش آمریکا در اداره همزمان چند جبهه

تهران-ایرنا- نشریه «فارن پالسی» در گزارشی با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در راستای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران نوشت: ضعف ارتش آمریکا برای جابجایی سریع و آسان تجهیزات نظامی خود از یک جبهه به جبهه دیگر، توانایی این کشور برای اقدام کامل نظامی در آن منطقه خاص را به چالش می کشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در ادامه این مطلب فارن پالسی عنوان شد: وزارت دفاع ایالات متحده در راستای آماده شدن برای دفاع از اسرائیل در برابر حملات آتی ایران، ابتدا، ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن را از اقیانوس آرام به خاورمیانه هدایت و به کمک ناو یواس‌اس تئودور روزولت فرستاد. سپس پنتاگون رزم‌ناوها و ناوشکن‌های خود با قابلیت دفاع موشکی بیشتری را به منطقه فرستاد. همچنین لوید آستین، وزیر دفاع این کشور، دستور داد یک اسکادران جنگنده اضافی و سامانه دفاع موشکی بالستیک زمینی بیشتری به خاورمیانه فرستاده شود.

این گزارش افزود: حتی در حالی که دولت بایدن طی چند روز اخیر هشدار داده که ایالات متحده نمی‌تواند امنیت اسرائیل را در برابر حمله مجدد ایران تضمین کند، واشنگتن ساختار دفاع موشکی خود را آماده فعالیت کرده و ژنرال مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، را به منطقه فرستاد تا نقشه‌های دفاع هوایی را با نقطه به نقطه بررسی کند.

فارن پالسی در ادامه نوشت: درست در زمانی که قرار است ارتش آمریکا استقرار پیاده‌نظام و شناور کردن کشتی‌ها در اقیانوس هند-پاسیفیک را در اولویت سیاست های خود قرار دهد، نیاز به دفاع از اسرائیل باعث شده است که ارتش آمریکا به خاورمیانه بازگشته و خدمه های کشتی، اسکادران های جنگنده و پدافند های هوایی ایالات متحده را مجبور به پوشش بیشتر این منطقه کند.

«مارک مونتگومری» تحلیلگر و مدیر ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در ان زمینه گفت: ما ارتشی نداریم که بتواند در سه جبهه به طور همزمان فعالیت کند.

این گزارش افزود: ارتش ایالات متحده تجهیزات نظامی خود را در حالی به یک منطقه جغرافیایی خاص می فرستد که توانایی آن را ندارد آن‌ها را از آن منطقه خارج و به منطقه دیگری ارسال کند. ناو لینکلن، که قرار است اقیانوس هند و اقیانوس آرام را پوشش دهد، به سمت خلیج فارس می رود. ناو آیزنهاور پس از استقرار طولانی در دریای سرخ برای مقابله با ارتش مردمی یمن، به تازگی به نورفولک، ویرجینیا بازگشته بود. این چیزی است که در آینده توانایی ارتش آمریکا برای تمرکز بر اقیانوس هند و اقیانوس آرام را به چالش می کشد.

جان میلر، معاون بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده که قبلا به عنوان فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده خدمت می کرد، گفت: "این ضعف توانایی ما را برای مشارکت کامل با تعداد تجهیزاتی که می خواهیم در آن قسمت از جهان داشته باشیم را به چالش می کشد. " وی افزود: هرچند ارتش ایالات متحده همچنان می تواند تجهیزات خود در نیروی هوایی را بین اقیانوس آرام و خاورمیانه و کشتی‌هایش را بین اقیانوس آرام یا اقیانوس اطلس و خاورمیانه جابه‌جا کند، اما این یک اقدامات پرهزینه بوده و جایگزین کردن تجهیرات دشوار و زمان‌بر است. ما نمی‌توانیم به این بازی دفاعی ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، پیش از این متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که وزارت خارجه آمریکا چه اقدامی برای آماده سازی گسترش احتمالی تنش‌ها در خاورمیانه انجام داده است؟ گفت: ما از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون نگران گسترش درگیری‌ها در غزه در منطقه بوده‌ایم. اکنون احتمال گسترش تنش‌ها قوت گرفته است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما در وزارت خارجه در حال ارتباط با رهبران منطقه‌ای بودیم تا این پیام را منتقل کنیم که تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و از کشورهای منطقه خواسته‌ایم تا از نفوذ دیپلماتیک خود استفاده کنند و برای کاهش تنش اقدام کنند.

او گفت: وزارت دفاع آمریکا اقداماتی در تغییر استقرار نیروها در منطقه انجام داده است و این اقدامات دفاعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha