۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85560035
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

الحاق ۲ سکونتگاه غیرمجاز به شهرستان بهبهان تصویب شد

اهواز- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن بهبهان گفت: الحاق ۲ سکونتگاه غیرمجاز به شهرستان بهبهان به منظور دریافت خدمات بعد از ۵۰ سال با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست شورای مسکن به تصویب رسید.

حیدر تجلی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲ سکونتگاه غیرمجاز کوره جبور و بهمن آباد شهرستان بهبهان ۵۰ سال است به دلیل ساخت و ساز خارج از طرح هادی و نداشتن کد روستایی امکان گرفتن خدمات را ندارند.

وی گفت: مساحت منطقه کوره جبور ۹۳ هکتار با ۸۰۰ خانوار و مساحت منطقه بهمن‌آباد ۲۱ هکتار با ۴۰۰ خانوار است که برای خدمات رسانی به این حجم از جمعیت باید زیر پوشش طرح هادی قرار بگیرند.

تجلی با بیان اینکه برای حل این مشکل شورای مسکن تشکیل شد افزود: در این نشست با همراهی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مصوب شد تا این مناطق به صورت نقطه‌ای به شهرستان بهبهان متصل شوند و یا کد روستایی بگیرند.

مدیر بنیاد مسکن بهبهان اظهار کرد: همچنین مقرر شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل بودجه طرح‌های بازآفرینی بنیاد مسکن اعتبار آسفالت و بهسازی این مناطق را پرداخت کند.

وی ادامه داد: پرداخت این بودجه سالانه به بنیاد مسکن برای بهسازی این مناطق پرداخت می‌شود.

تجلی با اشاره به اینکه منطقه نور شهرستان بهبهان نیز از سکونتگاه‌های غیرررسمی با یکصد خانوار است تصریح کرد: برای حل مشکل این منطقه و افزودن آن به طرح هادی نیز تمهیدات لازم در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن بهبهان ادامه داد: در روستاهای شهرستان بهبهان مشکلی برای خدمات‌رسانی وجود ندارد و بازنگری طرح هادی ۹ روستا طی سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به عملیات تهیه نقشه برای ۵۴۵ هکتار از مناطق حاشیه نشین (کم برخوردار) خوزستان گفت: برای صدور سند مالکیت به نام اشخاص، همکاری ادارات متولی این امر از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام و شهرداری ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha