بیمارستان کودکان تبریز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد

تبریز-ایرنا- رییس مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری تبریز گفت: این مرکز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه ای طلب دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر سیامک شیوا روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، افزود: متاسفانه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی مراکز درمانی مربوط به بدهی های سنگین و هنگفت شرکت های بیمه ای است که ادامه این روند منجر به بروز انواع مشکلات می شود.

وی جایگاه و اهمیت مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان در جهان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه نوع نگرش به این مراکز جدا از سایر بیمارستان ها است، اظهار کرد: در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای پیشرفته بیمارستان های کودکان به مثابه خانه دوم مردم به شمار می روند و به جهت نقش سلامت محور آن در آینده جوامع به طور معمول با کمک های مردمی اداره می شوند.

شیوا اداره مردمی مراکز درمانی کودکان را یکی از مزیت های بسیار مهم آنها برشمرد و با تاکید بر اینکه باید در ایران نیز این موضوع بین خانوارها نهادینه شود، یادآور شد: در این بین مساعدت های مردمی برای ایجاد امکانات و تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی کودکان از ارزش بسیار خاصی برخوردار است.

وی بر نقش بارز و تاثیرگذار رسانه ها در فرهنگ سازی عمومی برای تغییر نوع نگرش به مراکز درمانی کودکان، ادامه داد: بیمارستان کودکان مردانی آذری تبریز به عنوان یکی از پیشرفته ترین و دارای امکانات بالای تخصصی و فوق تخصصی از معدود مراکز جامع کشور و تنها مرکز منطقه شمال غرب ایران به شمار می رود، در حقیقت خانه مردم و البته اصحاب رسانه است که باید این امر به پندار عمومی تبدیل شود.

شیوا نقش بیمارستان های کودکان در تامین سلامت آینده و نیروی انسانی سالم کشور را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه هر میزان هزینه در این خصوص به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است، گفت: باید توجه داشت که در در صورت وجود کودکان مشکل دار ذهنی و جسمی علاوه بر اینکه هزینه های بسیار سرسام آور را تحمیل سیستم سلامت و بهداشت کشور می کند، آینده اقتصادی و نیروی کار را نیز با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.

وی با قدردانی از خیر نامی و شهیر ایران و آذربایجان، حاج کریم مردانی آذری که تمام هزینه های ساخت بیمارستان کودکان تبریز را بر عهده گرفت، از دولت سیزدهم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر خرید و تامین تجهیزات به روز و مدرن این مرکز قدردانی و اضافه کرد: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات این بیمارستان هزینه شده است که رقم بسیار قابل توجهی به شمار می رود.

شیوا ارایه بهترین خدمات با تعرفه های دولتی را یکی از مزیت های بسیار مهم بیمارستان کودکان مردانی آذری تبریز بیان کرد و افزود: این مرکز در اغلب تخصص های کودکان با پزشکان مجرب و توانمند به طور شبانه روزی به آحاد مردم خدمات رسانی می کند .

بیمارستان کودکان تبریز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد
دکتر " داوود بادبرین" معاون درمان

* انجام سه هزار عمل جراحی در بیمارستان کودکان تبریز

معاون درمان مرکز آموزشی و درمانی مردانی آذری تبریز هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود سه هزار عمل جراحی در رشته ها و تخصص های مختلف در این مرکز بیمارستانی انجام شده است و به طور متوسط در هر ماه تعداد ۷۰۰ عمل جراحی در این مجموعه صورت می گیرد.

دکتر داوود بادبرین تعداد مراجعات سرپایی به درمانگاه بیمارستان مردانی آذری در هر ماه را چهار هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد مراجعان درمانگاه های فوق تخصصی ن۲ هزار و ۵۰۰ نفر و درمانگاه های تخصصی نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر در هر ماه است.

وی با بیان اینکه بیمارستان کودکان مردانی آذری تبریز علاوه بر ساکنان آذربایجان شرقی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، اردیبل مراجعه کننده دارد، گفت: به طور معمول بیماران بدحال این استان ها غالب مراجعه کننده ها را شامل می شوند.

بادبرین یکی از مهترین برنامه های معاونت درمان بیمارستان مردانی آذری تبریز را ایجاد و راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان اعلام کرد که برای ساخت، تجهیز و تکمیل آن هزینه های زیادی باید صورت بگیرد.

وی راه اندازی بخش فوق را یکی از نیازمندی های بخش درمان کودکان آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور دانست و با بیان اینکه هم اکنون به دلیل نبود چنین مرکزی بیماران استان به تهران و در پاره ای از موارد به مشهد اعزام می شوند، گفت: بدون تردید راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان مردانی آذری می تواند زنجیره درمانی فوق تخصصی کودکان در منطقه شمال غرب ایران را کامل کند.

بادبرین به اقدامات مهم معاونت درمان بیمارستان مردانی آذری در ۲ سال اخیر اشاره و اظهار کرد: افزایش تعداد بخش های داخلی از سه مورد به پنج مورد، افتتاح سی تی آنژیو و بیهوشی ام آر آی با خرید دستگاه های ویژه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، راه اندازی اتاق تصویربرداری ام آر آی و افزایش تعداد اتاق های عمل از پنج باب به یازده باب از جمله این اقدامات است.

به گفته وی ایجاد و راه اندازی بخش جراحی قلب جزو برنامه های کوتاه مدت معاونت درمان بیمارستان کودکان مردانی آذری است که تلاش می شود ظرف ۲ ماه آینده افتتاح شود.

بیمارستان کودکان تبریز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد
دکتر " شهرام عبدلی اسکوئی" معاون آموزشی

* نقش آموزشی و پژوهشی بیمارستان کودکان تبریز

معاون آموزشی مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری تبریز نیز در این نشست خبری با ارایه گزارشی از فعالیت های این معاونت، نقش آموزش و پژوهش در رصد و بررسی بیماری ها و نیز تربیت نیروی انسانی برای آینده را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

دکتر شهرام عبدلی اسکوئی با اشاره به اینکه مرکز درمانی و آموزشی مردانی آذری رسالت آموزشی دارد و در این زمینه انواع برنامه ها و فعالیت را انجام می کند، گفت: پرورش دستیاری در رشته های مختلف و تعلیم و آموزش که نیاز آینده کشور است، یکی از برنامه های محوری این مرکز درمانی است.

وی آموزش و تعلیم دستیاری در رشته های گوش، حلق و بینی و نیز اورژانس و مراقبت های ویژه به صورت فوق تخصصی را یکی از مهمترین برنامه های آموزشی مرکز درمانی فوق بیان کرد و ادامه داد: بر همین اساس هر ماه به طور متوسط تعداد ۱۷۰ نفر از دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و توان بخشی در این مجموعه تحت آموزش قرار می گیرند.

عبدلی اسکوئی از ایجاد مرکز تحقیقات کودکان در مرکز آموزشی و درمانی کودکان مردانی آذری تبریز خبر داد و یادآور شد: در این مرکز خدمات مشاوره ای و پژوهشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارایه شده و نیز موضوعات مربوط به اخلاق پزشکی نیز دنبال می شود.

بیمارستان کودکان تبریز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد
دکتر " رضا دلجوان" معاون توسعه مدیریت و منابع

* بیمارستان کودکان مردانی آذری ۹۰۰ نفر نیروی انسانی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری تبریز گفت: در حال حاضر تعداد ۹۰۰ نیروی انسانی اعم از رسمی، پیمانی و کارمعین در بخش های مختلف این مرکز مشغول به کار هستند که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

دکتر رضا دلجوان افزود: علاوه بر نفرات فوق، به دلیل حجم و گستره وسیع فعالیت ها تعداد ۲۰۰ نفر نیرو انسانی خرید خدمتی نیز در بیمارستان کودکان مردانی آذر فعالیت دارند.

به گفته وی تعداد پزشکان فعال در مرکز آموزشی و درمانی کودکان مردانی آذری تبریز بین یکصد تا ۲۰۰ نفر در نوسان است.

دلجوان با اشاره به امکانات موجود بیمارستان کودکان مردانی آذری ، گفت: بدون تردید این مرکز دارای تجهیزات مدرن علم پزشکی در حوزه تخصصی و فوق تخصصی کودکان است و از متوسط کشوری بسیار وضعیت بهتری دارد.

وی پرداخت نشدن مطالبات شرکت های بیمه ای را مهمترین و بزرگترین مشکل کنونی مرکز آموزشی و درمانی کودکان مردانی آذری بیان کرد و ادامه داد: عدم پرداخت این مطالبات منجر به بروز انواع مشکلات در مرکز می شود.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری تبریز در مساحت ۹۰ هزار مترمربع و زیربنای ۵۷ هزار مترمربعی در بخش شرقی تبریز واقع در منطقه خاوران واقع است که دارای ۵۴۰ تخت بستری می باشد.

اورژانس این مرکز دارای ۸۷ تخت در متراژ سه هزار مترمربعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha