آتش سوزی دوغارون به امکانات میزبانی از زائران افغان ویژه اربعین خسارت نزده است

تایباد- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: آتش سوزی روز گذشته در گمرک مرزی دوغارون به امکانات و تجهیزات میزبانی از زائران افغانستانی ویژه اربعین خسارتی وارد نکرده است.

به گزارش ایرنا، محمد زهدی روز سه شنبه در سفر به تایباد و بازدید از محل آتش سوزی تانکرهای حامل سوخت جایگاه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مقابله با حوادث در این منطقه طی چند سال گذشته در گذرگاه رسمی دوغارون افزایش یافته است که این مهم هنوز جای کار دارد.

او اظهار کرد: مرز رسمی دوغارون نخستین چشم انداز به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود که به توجه مسوولان استانی و کشوری در همه بخش ها نیاز دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی به آتش سوزی روز گذشته چهار تانکر افغانستانی و ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروهای آتش نشانی شهر تایباد، تربت جام، خواف و ۲ دستگاه خودروی آتش نشان از سمت افغانستان این حریق به موقع خاموش شد.

زهدی افزود: خوشبختانه این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به زیرساختهای حوزه اقتصادی گمرک دوغارون و سایر مناطق دیگر وارد نکرده است و در همان دقایق نخست آتش مهار و سرایت آن به نقاط دیگر کنترل شده بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه رویه های گمرکی و فعالیت های اقتصادی در دوغارون انجام می شود و رفت و آمد ناوگان حمل و نقل ایرانی، افغانستانی و ورود و خروج مسافران ایرانی و افغانستانی نیز در پایانه مسافری برقرار است و روال روزهای قبل را دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: علت اصلی این حادثه بعد از ظهر امروز در کارگروه ویژه ای با حضور دستگاههای متولی و کارشناسان در تایباد بررسی می شود.

زهدی افزود: درپی این آتش سوزی هفت ایرانی و افغانستانی دچار مصدومیت سطحی شدند و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد انتقال پیدا کردند که ۶ نفر از این تعداد بعد از انجام مراحل پزشکی از این مرکز درمانی مرخص شدند و یک نفر همچنان به علت شکستگی بستری است.

به گزارش ایرنا حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر روز گذشته وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha