برج‌های مخابراتی در مرز ایران و افغانستان احداث می‌شود/ کشف ۲ تن مواد مخدر

مشهد- ایرنا- فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: احداث برج‌های مخابراتی در راستای هوشمندسازی در مرز استان خراسان رضوی با افغانستان در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، سردار مجید شجاع روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار افزود: در مرحله اول ١٨ برج مخابراتی با تجهیزات راداری اپتیکی و پیشرفته‌ترین تجهیزات دوربینی با ظرفیت دید باز در کل نوار مرزی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: بخش عمده اعتبارات توسط ستاد کل نیروهای مسلح جذب شده و در حال تزریق است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح انسداد مرزی، اضافه کرد: با پیگیری صورت گرفته اعتبارات لازم تامین و ستاد کل در مرحله اول انسداد نزدیک به ٨٠ کیلومتر مرز استان و افغانستان را در حال اجرا دارد.

وی اظهار کرد: طبق این طرح در مراحل بعدی باید انسداد مرزی در کل ٣٠٠ کیلومتر مرز با افغانستان اجرا شود.

شجاع افزود: طرح انسداد مرزی شامل دیوارکشی با چهار متر ارتفاع و نصب یک و نیم متر سیم خاردار روی این دیوار، جاده کشی، سنسور حرکتی و توسعه هوشمندسازی است.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی ها تا سه سال آینده این طرح باید به صورت کامل اجرا شود.

وی اضافه کرد: مرزبانان خراسان رضوی در افزون بر ٨٣۵ کیلومتر مرزهای استان مستقر و عهده دار مرزبانی هستند، اکنون امنیت پایداری در مرزهای استان وجود دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: هفت دروازه رسمی بین استان و کشورهای افغانستان و ترکمنستان وجود دارد و مرزبانان امنیت این دروازه ها را نیز عهده دار هستند.

برج‌های مخابراتی در مرز ایران و افغانستان احداث می‌شود/ کشف ۲ تن مواد مخدر

انجام ٨٨ ملاقات مرزی با نظارت مرزبانی خراسان رضوی

شجاع با بیان اینکه جلسات ملاقات مرزی زیر نظر نظارت مرزبانی خراسان رضوی انجام می شود، گفت: در راستای روابط دیپلماتیک از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸ ملاقات مرزی برگزار شده است.

وی افزود: روز گذشته نیز در حادثه آتش سوزی در دوغارون از آتش نشانی افغانستان ( ٢ دستگاه خودرو آتش‌نشانانی) کمک گرفته شد.

به گفته وی، یکی از آتش نشانان کشور همسایه در این عملیات دچار سوختگی سطحی شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ١١٣ هزار دستگاه وسایل نقلیه سواری و ترانزیتی از مرزهای استان وارد کشور شده است که ٢١ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.

وی گفت: ٢ تن مواد مخدر نیز توسط مرزبانان استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون کشف شده که ۸۲۵ کیلوگرم از این میزان ماده مخدر شیشه بوده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین ١۵۶ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق نیز در این مدت کشف و ١۵ هزار تبعه غیرمجاز هم دستگیر و به کشور افغانستان بازگشت داده شدند.

شجاع در خصوص دهه آخر صفر و خدمت رسانی به اتباع خارجی برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین و انتقال آن ها به مرزهای غربی گفت: تمهیدات لازم در مرز دوغارون اندیشیده شده و اتباع باید با مدارک قانونی وارد کشور شوند و از مرز عبور کنند.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت شهید صارمی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه مرزبان افکار عمومی هستند و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha