۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85560231
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۶ دستگاه موتورلانس جدید به ناوگان اورژانس گیلان اضافه شد

رشت - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان‌ گفت: ۶ دستگاه موتورلانس (موتور آمبولانس) جدید خریداری شده که به زودی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر جمشید محمدی روز سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک هشت دستگاه موتورلانس در گیلان فعال بوده که در ارائه خدمات به موقع به بیماران و مصدومان نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۸ پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در گیلان برای خدمات رسانی به مردم بیان کرد: به زودی یک پایگاه جدید اورژانس درمنطقه آج بیشه رشت راه‌اندازی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه خدمات رسانی اورژانس به صورت شبانه‌روزی و رایگان است و مردم در صورت نیاز به خدمات اورژانس با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند افزود: از لحظه تماس مردم تا رسیدن به محل حادثه باید میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه باشد که نیروهای اوژانس گیلان در همین محدوده زمانی برای خدمات رسانی حضور می‌یابند ضمن اینکه گاهی کمتر و بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حریق بیمارستان قائم (عج) رشت و تلاش نیروهای اورژانس گیلان برای انتقال به موقع بیماران این بیمارستان به سایر مراکز درمانی اظهار کرد: بیماران در کمتر از ۲ ساعت در شرایط بدحالی، قطعی برق و فضای مملو از دود به سلامت جابجا شدند؛ اما متاسفانه به جای پرداختن به کار مهم و بزرگ انجام شده در انتقال بیماران در کمترین زمان، بیشتر به حواشی حادثه پرداخته شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان‌ بیان کرد: البته از تقدیر بموقع استاندار گیلان از عوامل اورژانس فعال در حادثه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت قدردانی می‌کنیم.

در پایان به مناسب روز خبرنگار تعدادی از خبرنگاران حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان‌ تجلیل شدند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز خبرنگار نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha