۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85560278
T T
۳۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مازندران: موانع طرح «مارینای خزر» رفع می‌شود

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران گفت: موانع طرح «مارینای خزر» واقع در سواحل نوشهر در سال جاری که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این طرح مهم گردشگری استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مارینای خزر طرح بزرگی است که می تواند به عنوان یکی از طرح های کلیدی در اقتصاد دریا محور نقش آفرینی کند.

وی اظهار کرد: در بازدید امروز از این پروژه مهم گردشگری برخی از موانع مطرح شده که بعد از بررسی آن در استانداری مشکلات فراروی آن در سال جاری که سال جهش تولیدی نیز نامگذاری شده برطرف می شود.

نوری تامین زیرساخت‌ها را برای شکوفایی ظرفیت‌های دریا را اجتناب پذیر دانست و تاکید کرد: باید بیشتر از ظرفیت دریا استفاده کنیم و برای تحقق این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستیم.

پروژه مارینای خزر در ساحل دریای خزر واقع در نوشهر با صرف هزینه ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.

اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی افزودن بر ۵۰ درصد در حال ساخت است، این پروژه افزون بر ایجاد تأسیسات تفریح دریایی و ساحلی در ساحل، شامل پروژه ویژه دریایی به گستره ۳۰۰ متر داخل دریا است که به این منظور اسکله و حوضچه در حال ساخت است.

به گفته سرمایه گذاری این طرح مهم گردشگری، ساخت رستوران دریایی و اسکله ویژه قایق‌های تفریحی نیز در این پروژه بزرگ توریسم دریایی کشور لحاظ شده است.

محدوده ساحلی رامسر تا فرح آباد به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

استاندار مازندران: موانع طرح «مارینای خزر» برطرف می شود

برابر آمار، محدوده ساحلی استان های شمالی حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان است و بیشترین سهم محدوده سواحلی دریای خزر به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر در حوزه جغرافیایی مازندران، ۲۷۰ کیلومتر گیلان و بقیه مربوط به استان گلستان است.

برخورداری از سه بندر تجاری فعال یکی در امیرآباد بهشهر، دیگری در فریدونکنار و سومی در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و تعدادی اسکله های ساحلی، نشانگر فراهم بودن بخشی از زیرساخت های گردشگری دریایی است.

جاذبه های طبیعی نظیر جنگل های سرسبز ۴۰ میلیون ساله معروف به منطقه هیرکانی، فعالیت سه فرودگاه، موزه های تاریخی، چشمه های آب گرم معدنی، آثار طبیعی مانند پارک های جنگلی سی سنگان، مجموعه های رفاهی و گردشگری تله کابین رامسر و چالوس و صدها نمونه دیگر، ظرفیتی که بنا به گفته برخی از کارشناسان، تکمیل کننده زنجیره صنعت سودآور گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در استان مازندران محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha