اردوی تشکیلاتی طلایه‌داران ویژه دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اردوهای طلایه‌داران ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر تا قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود تا آنان به عنوان مسئول انجمن در مدارس فعالیت کنند.

به گزارش‌ خبرنگار ایرنا، اسماعیل جانعلی پور روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اربعین فرصت بزرگ تربیتی برای کشور است و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مرزهای کشور، موکب‌هایی را برپا کرده و فعالیت ها و اقدامات ویژه ای را برای دانش آموزان زائر در نظر گرفته است.

وی افزود: همچنین برخی استان‌ها به صورت داوطلبانه و خودجوش کاروان‌هایی از دانش‌آموزان را به اردو می‌برند و برنامه ریزی ستادی در این رابطه انجام نشده است اما تاکنون ۵ استان دانش آموزان را به اردو برده اند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: اردوهای دانش‌آموزی با ضوابط خاص و مجوز از والدین برگزار می‌شود و تلاش بر این است که در سفر اربعین سلامت و امنیت دانش‌آموزان حفظ شود.

جانعلی پور یادآور شد: هر استان ۲ اردوی تشکیلاتی طلایه‌داران را برای دختران و پسران برگزار می‌کند که این اردوها برای دانش‌آموزانی است که اول مهرماه به عنوان مسئولان انجمن به ۱۵ هزار مدرسه می‌روند.

وی همچنین درباره برنامه‌های معرفی شهدا به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: به پسران، شهدای دانش‌آموز پسر و به دختران نیز همسران و مادران شهدا و زنان مبارز را معرفی می‌کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره امید آفرینی بین دانش‌آموزان افزود: باید حوادث را به درستی تببین کنیم و مجموعه‌ای از مربیان کمک حال ما هستند و رویداد نوجهان، مسائل دنیا و نحوه مواجهه استکبار با ایران را تبیین می‌کنند.

جانعلی پور گفت: مسئول انجمن اسلامی مدرسه باید مواجهه تبیینی با محیط پیرامون داشته باشد و مسائل را برای دانش‌آموزان توانمند تشریح کنند تا آنان نیز با روایت درست و شبکه سازی در مدرسه، واقعیت را برای همسالان تبیین کنند و به دنبال ایجاد فضایی هستیم که دانش‌آموزان واقعیت‌ها را بهتر درک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha