۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85560454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور هنرمندان خوزستانی در کنفرانس بین‌المللی تعزیه حسینی بصره

اهواز - ایرنا - تعدادی از هنرمندان نمایش و تئاتر استان خوزستان به منظور تبادل نظر در کنفرانس بین‌المللی تئاتر دینی و تعزیه حسینی (اقدام پژوهی هنرهای نمایشی) حضور یافتند و با هنرمندان عراقی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا این کنفراس بین‌المللی سه روزه توسط وزارت آموزش و تحقیقات علمی عراق و به میزبانی بصره برگزار شد و علی محمود، مصطفی بوعذار و علی درفش، هنرمندان خوزستانی هستند که در آن حضور یافتند.

این برنامه با هدف تبادل اندیشه و تعامل فرهنگی و هنری و همچنین کشف و برسی اشتراکات فرهنگی در حوزه هنرهای نمایشی دینی و تعزیه با محوریت شهادت امام حسین علیه‌السلام در شهر بصره کشور عراق برگزار شد و میزبان جمعی از دانشجویان و هنرمندان بود.

اهمیت همکاری‌های فرهنگی و هنری میان ایران و عراق، تبادل تجربیات و ایده‌ها در راستای برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های بین‌المللی از دیگر مباحثی بود که در رویداد علمی هنری مطرح شد.

هنرمندان خوزستانی این کنفرانس را فرصت مناسب برای گسترش روابط فرهنگی و هنری میان ۲ کشور عنوان کردند.

حضور هنرمندان خوزستانی در کنفرانس بین‌المللی تعزیه حسینی بصره

تقدیر از هنرمندان خوزستانی

این رویداد با حضور نمایندگانی از کشورهای سوریه، یمن، ایران و عراق با تقدیر از هنرمندان و پژوهشگران خوزستانی پایان یافت.

مصطفی بوعذار به عنوان نماینده دبیران جشنواره‌های تئاتر دینی و تعزیه حسینی از استان خوزستان مقاله پژوهشی با عنوان «آسیب شناسی و موانع تعزیه حسینی» را ارایه داد که مورد توجه دیگر شرکت کنندگان قرار گرفت.

همچنین مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز که در این کنفرانس حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: در دیدار و گفت‌گویی که با مسئولان برگزاری کنفرانس و هنرمندان عراق انجام شد بر تعمیق و توسعه روابط فرهنگی و هنری تاکید شد.

وی افزود: با توجه قرابت فرهنگی و اجتماعی خوزستان و بصره، در تلاش هستیم تا با برگزاری این چنین رویدادهایی، زمینه و بستر توسعه فعالیت‌های هنری ۲ کشور توسعه یابد.

حضور هنرمندان خوزستانی در کنفرانس بین‌المللی تعزیه حسینی بصره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha