۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبر: 85560861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمت به زائران اربعین، خدمت در راه اهل بیت است

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران خدمت به زائران اربعین را خدمتی عاشقانه به اهل بیت و اباعبدالحسین (ع) دانشت و گفت: خدمت عاشقانه در اربعین می‌تواند تمرینی برای همه ماموریت‌های پلیس در احترام و عزت به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ احمدرضا رادان روز چهارشنبه در رزمایش اربعین خدمت به زائران و عاشقان اهل بیت و آباعبدالحسین (ع) را یک افتخار دانست و افزود: این خدمتی مضاعف اما عاشقانه است که باید توشه راه یکسان کاری خودمان باشد.

وی تاکیدکرد: سال گذشته با اقدامات خوب فاوا و سازمان اطلاعات فراجا، خدمت به زائران در ایستایی به ۵ ثانیه رسید و امیدواریم با اقدامات انجام شده ایستایی زائران به زیر چهار ثانیه برای ورود و خروج برسد.

سردار رادان گفت: پلیس های تخصصی همچون مواد مخدر، یگان ویژه و مرزبانی نیز برای ایجاد امنیت در سفر اربعین در میدان حاضر خواهند بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همچنین چهار روز مرخصی تشویقی برای تمام نیروهای انتظامی که در ماموریت های مربوط به اربعین شرکت می کنند در نظر گرفته شده است.

خدمت به زائران اربعین، خدمت در راه اهل بیت است

اربعین یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مدرسه مقاومت و ایستادگی است

معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس قرارگاه اربعین فراجا نیز در این رزمایش با بیان اینکه اربعین یکی از مهمترین و برجسته‌ترین مدرسه مقاومت و ایستادگی است، اظهار داشت: اربعین تمام نظم قدرت محور و دولت محور را درنوردید و یک جریان مردم محور حول محور اتحاد ایجاد کرد.

سردار محمد شرفی با اشاره به اینکه یکی از سازمان‌هایی که به صورت برجسته، فعال و موثر در مسئله اربعین حضور دارد پلیس است، گفت: انتظامی کشور علاوه بر ارائه خدمات به زائران در مرز نیز اقدامات موثری از مبدا تا مقصد انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و حضور موثر در سطح برنامه‌ریزی، راهبردی، میدانی، آماده سازی میدانی و روحیه فداکاری نیروهای فراجا در ابعاد پنج‌گانه آمادگی صد در صدی داریم تا امسال همچون سال‌ گذشته بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

وی گفت: تامین نظم و امنیت اولین محور است که با ارتقا اشراف اطلاعاتی بر محیط ماموریتی آمادگی داریم با هرگونه اقدام مقابله کنیم؛ اقدامات ما توسط یک قرارگاه مرکزی، شش قرارگاه فرعی استانی و ۱۸ کمیته طرح ریزی شده است.

سردار شرفی گفت: محور دوم تسهیل‌گری در رفت و آمد است که در عبور و مرور در جهت عدم ازدحام و شلوغی و حضور در صحنه های است کا با همکاری پلیس راهور وظایف هر بخش مشخص است.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی با بیان اینکه ارائه خدمات گذرنامه از دیگر محورهایی است که پلیس انجام وظیفه می‌کند، خاطرنشان کرد: با همکاری فاوا و اطلاعات گذرنامه بهترین شرایط را در این حوزه داریم؛ در گذشته زائرین ساعت‌ها پشت گیت‌ها می‌ماندند و موجب نارضایتی می‌شد اما با تلاش‌های صورت گرفته با ایجاد سامانه های متعدد و سامانه سجاد میزان ایستایی زائرین در مرزها به کمترین میزان خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل گری در حوزه دیپلماتیک از دیگر محورها است که با حضور در کشور عراق و ملاقات با نخست وزیر عراق و ملاقات فرماندهان مرزبانی و کلانترهای مرزی این هماهنگی و هم افزایی در انجام خدمات بین ایران و عراق محیا شده است.

سردار شرفی اظهار داشت: آخرین وظیفه ارائه خدمات و هماهنگی و تسهیل‌گری برای سایر نهادها خدماتی و امدادی است که با بستری که جمهوری اسلامی ایجاد کرده بهترین خدمات را به زائرین خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha