۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85560908
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هشت فقره ساخت و ساز غیرمجاز در رزن تخریب شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبر: 85560908
هشت فقره ساخت و ساز غیرمجاز در رزن تخریب شد

همدان - ایرنا- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هشت مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغی در زمین های کشاورزی رزن تخریب شد.

فرهنگ زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز به مساحت تقریبی ۲۴۰ مترمربع بنا، ۲۰۰ متر به طول دیوارکشی و ۵۰۰ مترمربع فنس کشی واقع در اراضی زراعی و باغی روستاهای یارمچه باغ، خمیگان، سیراب، امیریه، کهارد، فارسجین و حومه شهرستان رزن قرار داشت.

وی ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳) در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی یک هکتار و به ارزش ۳۰ میلیارد ریال تخریب شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رزن انجام شد.

وی گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

زمانی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است، می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است، این استان نزدیک پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha