۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85561095
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمبود ۸۰۰ نیرو در آموزش و پرورش ساوه 

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85561095
کمبود ۸۰۰ نیرو در آموزش و پرورش ساوه 

ساوه - ایرنا - رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: این شهرستان برای کیفیت بخشی به خدمات آموزشی با کمبود ۸۰۰ نفر نیروی معلم، اداری و خدماتی مواجه است.

به گزارش ایرنا، مصطفی قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیمی از این تعداد در بخش معلمان، حدود ۲۰۰ نفر در بخش اداری و ۲۰۰ نفر نیز بخش نیروهای خدمت گذار در مدارس است.

وی افزود: امسال از محل آزمون های استخدامی شامل نیروهای دانشگاه فرهنگیان به تعداد ۲۸۳ نفر و ۱۶۰ نفر نیز از محل آزمون استخدامی ماده ۱۸ جذب می شوند اما ۱۲۰ نفر نیز از نیروهای قبلی بازنشست خواهند شد.

ساوه برای رسیدن به شاخص های کشورهای نیازمند احداث ۶۰ مدرسه است

عبدالرضا حامدی خواه معاون نیروی انسانی و پشتیبانی اموزش و پرورش هم در این نشست با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی عمده چالش های این شهرستان است یادآور شد: در بخش فضای فیزیکی برای تک شیفته شدن تمام مدارس و رسیدن به شاخص های کشوری نیازمند احداث ۶۰ مدرسه در این شهرستان در زمان حاضر هستیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ساوه هم در این نشست گفت: در سال تحصیلی جاری ۹۵ نفر از دانش‌آموزان در ۱۳ رشته در جشنواره خوارزمی به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۶ نفر از این تعداد نیز در مرحله کشوری حائز رتبه شدند.

مهدی کریمی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت ۱۳ نفر از هنرجویان هنرستان ها نیز در المپیاد شایستگی ۱۳ نفر به مرحله اعزام شده اند یادآور شد: امسال ۸۰ میلیارد ریال در راستای کیفیت بخشی، تجهیزات برای هنرستان های این شهرستان خریداری شده است.

وی، اجرای آموزش همراه با اشتغال را از دیگر اولویت های این معاونت اعلام کرد و افزود: در سال جاری هنرجویان هنرستان ها در بخش های مختلف از جمله کابین سازی، تولید لباس فرم مدارس، محافظ برق و میز تلوزیون در این طرح مشارکت کردند.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha