وزیر علوم: بهره‌وری در جهاد دانشگاهی بالاست
عکس آرشیوی است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی، بهره‌وری در این نهاد را بالا دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند خودتحریمی و خودتحقیری را از بین ببرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از جهاددانشگاهی، محمدعلی زلفی‌گل در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد در دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را خدمت جهادگران و خانواده بزرگ جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌کنم و خدمت همه خانواده این نهاد انقلابی عرض خداقوت دارم.

وی افزود: جهاددانشگاهی مولود انقلاب و هدف از تشکیل آن تبدیل علوم به فنون و خلق ثروت و خدمت از دانش بوده و اهداف موجود در اساسنامه آن در مدیریت‌های مختلف آن پیگیری و محقق شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در گذشته با جهاددانشگاهی آشنا بوده و با جهادگران در ارتباط بودم. خدا را شاکریم وحدت و دوستی همواره میان مسئولان جهاددانشگاهی وجود داشته و ادامه دارد.

زلفی‌گل تصریح کرد: جهاد دانشگاهی طبق اساسنامه خود تلاش می‌کند با حرکت جهادی دانش را به ارزش، ثروت و خدمت تبدیل کند که این مسئله تاکنون در عرصه‌های مختلف رقم خورده است. خوشبختانه جهاد دانشگاهی در اکثر دانشگاه‌های کشور حضور دارد و این مسئله باعث ایجاد ارتباط بین بدنه دانشگاهی و فناوری می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم نسبت به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آشنایی کامل دارد و ارتباط خود را همواره با جهاد حفظ کرده، گفت: یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند. جهاد دانشگاهی در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: همکاری بین پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و وزارت علوم در راستای تأسیس سامانه صدف‌ها نیز اخیرا محقق شد که تمام ثبت اختراعات ملی و بین‌المللی را نمایه می‌کند. امروزه در دنیا کشورگشایی از طریق صدور علم و فناوری صورت می‌گیرد و این کار باعث افزایش قدرت نرم برای کشورهای صادرکننده علم می‌شود.

وی در پایان گفت: زمانی که جهاددانشگاهی علمی تولید می‌کند، باعث کشورگشایی و توسعه ایران اسلامی در حوزه علمی و فناوری می‌شود بنابراین بهره‌وری در جهاددانشگاهی بالا است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha