طرح مطالعاتی جامع شبکه آبهای سطحی شهر آبادان تصویب شد

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: طرح مطالعاتی جامع شبکه دفع آبهای سطحی شهر آبادان طراحی و به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسین کاوه پور چهارشنبه در مراسم تجلیل خبرنگاران آبادان در تالار تئاتر شهر اظهار کرد: بر اساس طرح جامع شبکه آبهای سطحی آبادان، مشکلاتی نظیر آبگرفتگی معابر و خیابانهای شهر در فصول پربارش اجرا برطرف خواهد شد.

وی هزینه اجرای این طرح را افزون بر ۲۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح در شرایط وقوع رگبارهای شدید از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها جلوگیری خواهد شد.

شهردار آبادان گفت: برای دفع آبهای سطحی شهر به خصوص در زمان بارندگی اقدامات اضطراری از جمله تقویت ایستگاه‌های پمپاژ، نوسازی و لوله گذاری در برخی از مناطق اجرا شده تا شاهد آبگرفتگی در زمان بارندگی نباشیم.

کاوه‌پور به اجرای طرح مطالعاتی آبیاری فضای سبز شهر آبادان اشاره و بیان کرد: بر اساس طرح مطالعاتی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح شبکه آب خام برای فضای سبز مورد نیاز است.

وی میزان پرداخت حق آلایندگی به شهرداری آبادان ماهیانه در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: عوارض آلایندگی شهر آبادان بسیار ناچیز و اجحاف در حق مردم آبادان است.

شهرداری آبادان گفت: با همکاری شورای شهر و جلب مشارکت برخی دستگاه اجرایی در آبادان بیش از ۶۰۰ خیابان در ۲ سال گذشته آسفالت شده است.

خدمات اتوبوسرانی رایگان کماکان رایگان است

وی اضافه کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر آبادان خدمات اتوبوسرانی شهر برای دومین سال رایگان است ضمن اینکه ۹ اتوبوس جدید نیز به ناوگان شهرداری اضافه شد و هفت دستگاه اتوبوس جدید نیز به زودی به ناوگان شهرداری اضافه می‌شود.

شهردار آبادان اظهار کرد: احداث تقاطع چهار سطحی در ایستگاه هفت در حال پیگیری است و در خصوص احداث پل از آبادان به عراق نیز مکاتباتی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان گفت: رسانه باید در راستای گره‌گشایی از مشکلات به شهرداری کمک کند.

نایب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این مراسم بیان کرد: خبرنگاران با وجود خطرات رسالت خود را به بهترین شکل برای حفظ هویت فرهنگی و اجتماعی بدون تعصب و جهت گیری منعکس می کنند.

جاسم ثامری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا افزود:تلاش و تعهد خبرنگاران قابل تحسین است .

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد ۱۳۷۷- محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به همراه دیپلمات های ایران، از سوی نیروهای طالبان در افغانستان به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha