افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در سال جاری

تهران-ایرنا-مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کولر گازی جدید وارد مدار می‌شود که ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاوات مصرف برق دارند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی از افزایش تقاضای مصرف برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات خبر داد و اظهار داشت: این میزان ۶ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که رقم بسیار بزرگی است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه یک میلیون مشترک جدید به جمع مشترکان برق کشور اضافه می‌شود که ٨٠ درصد آن در بخش خانگی و بقیه مربوط به بخش‌های دیگر است.

وی با بیان این که مشترکان عمده صنعت برق که نیمی از آنها مشترکان بزرگ و انرژی‌بر از جمله صنایع فولادی هستند، ٣٥٠٠ مگاوات مصرف دارند، گفت: بر اساس آمار اخذ شده در پویش باانرژی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کولرگازی جدید وارد مدار می‌شوند که بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مگاوات مصرف برق دارند.

رجبی مشهدی ادامه داد: تامین برق ۶ هزار مگاواتی که به تقاضای مصرف اضافه شده است، نیاز به احداث ۹ هزار مگاوات نیروگاه دارد که احداث این میزان نیروگاه و شبکه‌های مرتبط با آن ۹ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و علاوه بر آن نیازمند تامین سوخت بوده و زمان بر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران افزود: برای امنیت انرژی توجه به سمت مصرف و مدیریت آن اولویت اصلی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha