امام جمعه تبریز: توجه به کیفیت طرح های عمران شهری ضروری است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: توجه به کیفیت و استحکام طرح های عمران شهری در شهرداری ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در دیدار با مدیران شهرداری تبریز، با بیان اینکه فعالیت شبانه شهرداری مصداق مدیریت جهادی است، افزود: سرعت و دقت در اجرای پروژه های عمرانی حفاظت از بیت المال و منابع شهری است و باید در این زمینه دقت کافی و دائمی شود.

وی ذینفع اقدامات شهرداری تبریز در حوزه های مختلف حمل و نقل، فضای سبز، مسیرگشایی و محیط زیست را شهروندان دانست و اظهار کرد: فعالیت عمرانی شهرداری تبریز به صورت شبانه‌روزی، علاوه بر کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی هزینه، موجب توسعه و آبادانی شهر و رضایت شهروندان می‌شود.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به اینکه شهرداری‌ها الگوی دیگر دستگاه‌های دولتی در خدمت‌رسانی به مردم هستند، فعالیت شهرداری تبریز در عمران شهری به ویژه آسفالت‌ریزی و تنظیف شهر را اقدامی ارزشمند و مصداق عملی مدیریت جهادی دانست.

وی با بیان اینکه شفافیت امری مهم است و باید مراودات اداری مردم به شهرداری ها کاهش یافته و تمامی امور مکانیزه باشد، افزود: شهرداری‌ها باید با نظارت دقیق و عدم مماشات با متخلفان اقدام به حفظ آبروی نظام کرده و در کنار آن کارکنان خود را از نظر معیشتی تأمین کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل به تغییرات ملموس شهر تبریز به نسبت گذشته اشاره و اضافه کرد: اقدامات عمرانی شهرداری تبریز که اکثرا به صورت شبانه انجام می ‌شود، باعث تغییر و تحول جدی در شهر شده است که جای قدردانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات شهرداری در حوزه های مختلف شهری، تبریز زیباترین و پاک‌ترین شهر ایران باشد.

۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی در تبریز نوسازی شد

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این دیدار توسعه زیرساخت‌های شهری با محوریت حوزه‌های حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری دانست و گفت: توجه ویژه به حوزه حمل و نقل شامل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تسریع در احداث مترو اولویت های اصلی مدیریت شهری است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی در تبریز نوسازی شده است، ادامه داد: تبریز با ارائه تسهیلات کم بهره در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی حائز رتبه نخست کشوری شده است.

وی به اقدامات اساسی شهرداری در حوزه هوشمندسازی ترافیک اشاره کرد و افزود: هدف گذاری نصب ۲ هزار دوربین ترافیکی در سال جاری در حال انحام است و در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر تنها ۲۹ دوربین در معابر شهر وجود داشت اما در راستای هوشمندسازی تاکنون ۵۰۰ دوربین ترافیکی خریداری شده در معابر نصب می‌شود.

وی با اشاره به عزم مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت های هوشمندسازی، یادآور شد: شهرداری با تلاش شبانه روزی همکاران اقدام به اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha