۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85561236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورودی‌های غیرمجاز کمربند جنوبی سبزوار بسته شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85561236
ورودی‌های غیرمجاز کمربند جنوبی سبزوار بسته شد

سبزوار- ایرنا - سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار گفت: همه راه‌های ورودی غیرمجاز منتهی به کمربندی جنوبی این شهر با نصب حفاظ و گاردریل بسته شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر سمیعی‌زاده، روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام با صرف حدود یک میلیارد ریال اعتبار و با هدف افزایش ایمنی مسیر و بالا بردن ضریب ایمنی تردد در این محور پرترافیک به اجرا درآمد.

وی افزود: همچنین برای ایمنی تردد در یک نقطۀ پرتگاهی در حدفاصل مسیر ارتباطی سبزوار - اسفراین، حفاظ ایمنی با هشت شاخه گاردریـل توسط عوامل راهداری سبزوار نصب شد.

وی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار در ماه گذشته نیز ۱۲ مورد آشکارسازی و رنگ آمیزی سرعتکاه‌ها را در محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان انجام داده بود.

سمیعی‌زاده خاطرنشان کرد: عملیات مستمر لکه‌گیری و آسفالت سرد مسیرهای حوزه استحفاظی، تیغ زنی مداوم و دوره‌ای راه‌های روستایی، شانه‌سازی راه‌ها، برداشتن لاشه‌ حیوانات از مسیرها و آشکارسازی هره خاکی جاده ها از دیگر فعالیت های اجراشده این اداره بوده است.

سبزوار در مسیر شاهراه اصلی غرب به شرق کشور و در مسیر ورود ۲۳ استان کشور به مشهدالرضا قرار دارد که سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر برای زیارت حرم امام رضا(ع) از مسیرهای ارتباطی این شهرستان گذر می کنند، علاوه بر آن مسیر ارتباطی پنج استان جنوبی و شمال شرق کشور از حوزه جغرافیایی شهرستان سبزوار می‌گذرد.

طول مسیرهای جاده‌ای سبزوار هزار و ۵۲۴ کیلومتر است که ۱۴۳ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه فرعی و روستایی است.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha