۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85561457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی: خبرنگاران مرجع قابل اعتماد مردم هستند

مشهد-ایرنا-مدیر کل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: تلاش خبرنگاران در راستای آگاهی و تولید اخبار و محتوای صحیح همواره می‌تواند مرجعی مطمئن و قابل اطمینان برای مردم و جلب اعتماد عمومی باشد.

سیدمرتضی مولوی پور روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تعامل ثبت اسناد با اصحاب رسانه در خراسان رضوی ضروری است.

وی ادامه داد: روز خبرنگار یادآور ایثارگری و رشادت عزیزانی است که سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را در این عرصه تحمل می‌کنند و امروز جای شهدای خبرنگار خالی است.

مدیر کل ثبت اسناد خراسان رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ثبت اسناد واملاک بیان کرد: ثبت اسناد با توجه به فعالیت در حوزه‌های ثبت شرکت‌ها، اختراعات، وصول مطالبات مردم و بانک‌ها و اشخاص حقوقی و حقیقی، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و حوزه املاک همواره‌ بیشترین ارتباط را با مردم دارد.

وی افزود: در اجرای قوانین کشوری دارای تکالیفی هستیم که مستلزم‌ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بوده و تعامل با اصحاب رسانه در این حوزه ضروری است.

مولوی‌پور تصریح کرد: در حوزه املاک و اسناد برخی سوء استفاده‌ها می‌شود که دلیل آن ناآگاهی مردم است، در این حال با همکاری رسانه‌ها می‌توان به کاهش دعاوی و مشکلات حقوقی مردم کمک کرد.

وی با اشاره به طرح صدور اسناد کشاورزی گفت: امروز با اجرای موفق این طرح در کشور کار به گونه‌ای پیش می‌رود که برای اخذ اسناد مالکیت ما به مردم مراجعه می‌کنیم و مطالبه‌گر هستیم، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را برعهده‌ داریم و مردم می‌توانند از این ظرفیت قانونی در حوزه اراضی کشاورزی به خوبی استفاده کنند.

مدیر کل ثبت اسناد خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول بیان کرد: این قانون از تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ اجرایی شده و مردم باید به سمت اسناد رسمی بروند، چرا که اسناد عادی به مرور حذف خواهد شد و حداکثر ظرف پنج سال آینده نباید سند عادی دست مردم باشد که اسناد قبل از این تاریخ، قابلیت معامله نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این قانون مشاوران املاک فقط نقش تنظیم کننده را خواهند داشت.

مولوی پور گفت: این قانون شامل ۱۵ ماده و ۲۸ تبصره است، ضمن اینکه تمام مواد آن دارای آیین نامه است و مستلزم همکاری رسانه‌ها هستیم تا به مرور و بدون نگرانی مردم به طور کامل اجرا شود.

در این بازدید و به مناسبت روز خبرنگار، هدیه‌ای از سوی ثبت اسناد خراسان رضوی به رسم یادگار تقدیم خبرگزاری ایرنا خراسان رضوی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha