شیوع تنبلی چشم در ایران ۱.۴ درصد است/ ضرورت راه اندازی دکترای حرفه‌ای

تهران - ایرنا- رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار اپتومتریست در کشور فعال هستند، گفت: شیوع تنبلی چشم ۲.۵ تا ۳ درصد است اما در کشور ما ۱.۴ درصد است یعنی ما از شاخص دنیا هم در این موضوع بسیار جلوتر هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، جواد ملایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش اپتومتریست ها، همکاران چشم پزشک و سایر مجموعه ها مانند بهزیستی و آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اگر اپتومتریست ها جایگاه علمی بالاتری داشته باشند این موضوع به نفع مردم و همچنین به نفع نظام سلامت است و همچنین می توانند ۱.۴ درصد را به نزدیک صفر برسانند.

رئیس انجمن علمی اپتومتریست ایران گفت: دکترای حرفه ای در این حوزه در دنیا مانند کشورهای غربی و خاورمیانه وجود دارد. و این شایسته کشور ما نیست که در کشورهایی مانند پاکستان که شاید سطح علمی آنها از ما پایین تر باشد دکترای حرفه ای وجود داشته باشد و ما در ایران از آن بی بهره باشیم.

وی گفت: در حالیکه ما در کشور خودمان همه زیرساخت ها را برای راه اندازی دوره دکترای حرفه ای داریم و جوانان اپتومتریست مشتاق هستند این دوره را طی کنند.

دکتر سید محمد پاک مهر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از انجمن های فعال در حوزه نظام سلامت انجمن علمی اپتومتریست ایران است.

وی با بیان اینکه اعضای اپتومتریست ایران اعم از پایتخت و استان ها خدمات بزرگ و ارزشمندی به مناطق محروم داشتند، افزود: اپتومتریست ها در گروه های جهادی به ۱۴ یا ۱۵ استان اعزام شدند و خدمات ارایه کردند که بسیار کم نظیر بود.آنان در هر نوبت گروه جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار بین ۲ هزار تا ۲ هزار ۵۰۰ نفر را ویزیت کردند.

دکتر مسعود صادقی، دبیر علمی کنگره هم در ابتدای مراسم اظهار داشت: ۲۲ پنل با ۲۲ برنامه متفاوت علمی برای این رویداد علمی تدوین شده است.

وی افزود: کاربردها و استفاده از فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی ، موضوعات مرتبط با نانو ، بازسازی سلولی و چالش های جهانی در این حوزه از جمله محورهای این کنگره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha