۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۷
کد خبر: 85561495
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تبریز: انصاف از ویژگی‌های مهم حرفه خبرنگاری است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه انصاف یکی از ویژگی‌های مهم حرفه خبرنگاری است گفت: اگر فردی این ویژگی را نداشته باشد نباید وارد این عرصه شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه استان اظهار کرد: قرآن بزرگ ترین رسانه مکتوب و افتخار مسلمانان است و خداوند متعال زمانی‌که حتی از مشرکان صحبت به میان می‌آورد، انصاف را رعایت می کند و بدون حذف و کاستن، همه را نقل می‌کند.

وی اضافه کرد: انصاف در کلام خدا کاملا محسوس است و این ویژگی باید در اخبار نیز مراعات شود.

مطهری اصل گفت: متاسفانه برخی مواقع انصاف در خبر و نقل قول رعایت نمی‌شود و با پیش داوی و نقد غیرمنصفانه، موجب رفتن آبروی افراد می شویم.

وی ادامه داد: خبرنگاران بیشتر خبرها را غیرمستقیم نقل می‌کنند و در این امر باید از منابع مطمئن نقل قول کنند و به افرادی که اخبار نادرست می‌دهند اعتماد نکنند.

وی گفت: خبر چند نوع دارد برخی روزمره هستند و تاثیر زیادی نمی‌گذارند اما برخی با اعتقادات و سرنوشت سیاسی گره خورده اند و خبرنگار باید در این مورد دقت بیشتری کند.

مطهری افزود: خبرنگار باید جوری نگارش کند که در مخاطب ایجاد شبهه نکند و با مثال‌های درست، از ایجاد شک و شبهه جلوگیری کند.

وی گفت: رسانه نباشد هیچ کاری پیش نمی رود از این رو مسوولان نباید از رسانه فرار کنند و انتقاد پذیر باشند تا امور اصلاح شود.

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال آگهی به روزنامه های آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز دراین دیدار گفت: برای حمایت از رسانه، ۱۸۰میلیارد ریال آگهی به روزنامه های استان پرداخت می‌شود.

سید محمد حسین بلاغی ادامه داد: سه تشکل خانه مطبوعات، انجمن صنفی و سرپرستان روزنامه‌ها به همراه بسیج رسانه تشکل‌های رسانه فعال استان هستند و
اصحاب رسانه استان با تاسی به فرهنگ عاشورا، زینبی وار در تبیین اهداف عاشورا تلاش می‌کنند.

وی گفت: جریان رسانه استان در بزنگاه تاریخی و روزهای حساس ایران مقتدر، در انتخابات و در جریان غزه و شهدای خدمت پای کار بودند و یکی از ارکان شور انتخاباتی همین رسانه ها هستند.

وی بیان کرد: پس از تهران که ۶ هزار رسانه دارد آذربایجان شرقی با ۵۷۰ رسانه در رتبه دوم است که ۱۱ رسانه جزو برترهای کشوری می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha