۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85561591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیغ مالیات بر گلوی معدن کاران

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۸
کد خبر: 85561591
تیغ مالیات بر گلوی معدن کاران

بجنورد- ایرنا- رییس خانه معدن خراسان شمالی هم با انتقاد از بالا بودن حقوق دولتی یا همان مالیات برای معدن کاران گفت: بالا بودن حقوق دولتی در این استان سبب شد تا این تولیدکنندگان با مشکل اساسی در فعالیت های خود رو به رو شوند.

به گزارش ایرنا، حقوق دولتی معدن در واقع مالیات یا هزینه‌ای است که معدن به دولت پرداخت می‌کند و درواقع معادن به ازای هر تن ماده معدنی، مبلغی را به دولت می‌پردازند.

علی اصغر شادمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سال‌های اخیر حقوق دولتی که از مالکان معادن دریافت می شود حدود سه برابر افزایش یافته و این امر توان مالی معدن کار را برای فعالیت کاهش داده و بسیاری از معادن رو به تعطیلی است و قریب به اتفاق معادن استان کوچک مقیاس هستند و متاثر از افزایش حقوق دولتی هستند.

وی یادآور شد: حقوق دولتی بدون اینکه میزان استخراج، قیمت فروش ماده معدنی و یا وضعیت فعالیت معدن مد نظر باشد از معدن کار مطالبه و دریافت می شود.

رییس خانه معدن خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود ضعف زیرساخت ها را از مشکلات فعالیت در حوزه معادن استان عنوان کرد و افزود: معدن کاران به لحاظ مالی توان اجرای پروژه های زیرساختی از جمله ایجاد راه دسترسی، تامین برق و آب ندارند و این زیرساخت ها در بسیاری از معادن وجود ندارد.

استخراج سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تُن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی برآورد شده است که بخش زیادی از این گنج نهفته در خاک خام فروشی می شود و بخشی نیز بدلیل افزایش حقوق دولتی (مالیات) و ضعف توان مالی معدن کاران استخراج نمی شود.

تعداد واحدهای صنعتی در خراسان شمالی ۳۳۷ واحد، تعداد معادن ۱۵۳ واحد و تعداد واحدهای صنفی ۲۶ هزار و ۳۱۳ واحد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha