روایت سازی‌های درست جزو وظایف خبرنگاران است

تبریز- ایرنا- سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف خطیر رسانه‌ها در عصر حاضر، گفت: سواد رسانه‌ای و روایت سازی‌های درست جزو وظایف خبرنگاران است.

به گزارش ایرنا، تراب محمدی عصر چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ مردادماه، روزی برای تجلیل از انسان‌های بیدار جامعه، صاحبان قلم، قدرت نرم و فکر و اندیشه است. خبرنگاران تمامی ۳۶۵ روز سال فعال هستند و خبرنگاران متعهد به حرفه خود در جهت تعالی جامعه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که تبیین تمامی فعالیت‌های مسئولان در سطوح مختلف توسط خبرنگاران و صاحبان اندیشه و فکر انجام می‌گیرد، گفت: رسانه‌ها در فعالیت‌های خود باید معروف را در جامعه تبیین کنند که بزرگترین معروف رسانه در زمان فعلی، امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم به نظام و تحکیم ارتباط دولت و ملت و بزرگترین منکر نیز القای حس یاس و ناامیدی بین مردم و بی اعتمادی به آینده و بازی کردن در پازل رسانه‌ای دشمن است.

وی ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران جزو انسان‌های متعهد بوده و آگاهی و بصیرت اهالی رسانه‌ استان به حدی بالاست که در جریانات سال ۱۴۰۱ حتی یک رسانه از استان ما احضار نشد و رسانه‌های استان نقش بصیرت افزایی ملت و جوانان کشور را از یاد نمی‌برند.

محمدی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در طول سه سال گذشته همواره از قشر اصحاب رسانه حمایت کرده و انتقادات صحیح و منصفانه رسانه‌ها و مردم را با جان و دل شنیده است و در این طول این مدت نیز هیچ یک از مسئولان استان از رسانه‌ای شکایت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما همواره از مسئولان دولتی درخواست کرده‌ایم تا در معرض پرسش رسانه‌ها قرار بگیرند و در راستای تنویر افکار عمومی نیز برخورد خوبی با رسانه‌ها داشته باشند. امروز اگر روابط عمومی به صورت حرفه‌ای فعالیت کند، اخبار و انتقادات مربوط به مجموعه خود را غنیمت شمرده و پاسخگو خواهد بود و که منجر به پویایی سازمان می‌شود.

وی با اشاره به دیدگاه‌های سردار خرّم، استاندار فقید و شهید رحمتی، استاندار شهید آذربایجان شرقی در خصوص رسانه، اظهار کرد: این دو استاندار گرانقدر همواره به مسئولان استانی تاکید داشتند که با حضور در دفاتر رسانه‌ها، سوالات را بی جواب نگذارند و حتی اگر انتقادی باشد، به آن پاسخ بدهند و باید تمامی مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با این‌که انتقاد، موجب پویایی و پایداری دستگاه اداری می‌شود، افزود: سواد رسانه‌ای و روایت سازی‌های صحیح و مطابق واقعیت جزو وظایف خبرنگاران است و اصحاب رسانه باید سعی کنند در مقابل پمپاژ خبرهای نادرست و ناامیدی، خبرهای درستی مطابق با فناوری‌های روز مخابره کنند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و زحمات نیروهای امنیتی در رخدادها و شرایط حساس و مهم کشور برای برقراری امنیت، گفت: طی ماه‌های گذشته کشور و به خصوص استان ما شرایط بسیار سختی را سپری کرده و در شوک‌های مختلفی ازجمله درگذشت استاندار، شهادت شهدای خدمت و برگزاری پنج انتخابات قرار گرفته‌ایم که در تمامی این رویدادها و برنامه‌ها و مراسمات مختلف، رسانه‌ها نقش بسیار مهم و موثری داشتند.

وی با اشاره به انتخاب رئیس جمهور چهاردهم از آذربایجان شرقی، گفت: بارها برای انتخاب رئیس جمهور محبوب کشورمان از استان ما که جای افتخار برای ما دارد، تبریک عرض کرده‌ایم و تشکر ویژه‌ای از دکتر پزشکیان به خاطر مواضع انقلابی خود درباره جبهه مقاومت و سایر مسائل کشور داریم.

رسانه در میدان جنگ نرم، تعیین کننده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز دراین مراسم گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا تسهیلگر امور اصحاب رسانه باشیم ولی گاهی زورمان نرسیده و نتوانستیم در حد انتظارها نقش ایفا کنیم.

سیدمحمدحسین بلاغی تاکید کرد: رسانه در میدان جنگ نرم، تعیین کننده است و هر رسانه‌ای صدای بلندتر، خلاق تر، فعالیت مستمر و برد رسانه‌ای بالاتر داشته باشد، جریان قدرت از آن در حوزه استکبار جهانی و مظلوم کشی استفاده می‌کند.

وی افزود: رسانه در مواقع بسیاری، نقش تاثیرگذارتری نسبت به اثر موشک و بمب و اقتصاد داشته است. رسانه می‌تواند فرهنگ عزت، اقتدار، کار، وحدت و انسجام و یا ناامیدی، ذلت، وابستگی و نفوذ را ایجاد کند.

بلاغی گفت: امروز عامه جریان رسانه استان پای کار فعالیت‌های استانی است و در دوران‌های مختلف نیز اثرگذاری بالایی داشته است که امیدوایم رسانه‌های استان سربلند و سرافراز به فعالیت مداوم خود ادامه دهند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی مسکن خبرنگاران، اظهار کرد: شهید رحمتی در بازدید آخر ستادی خود از اداره کل ارشاد استان، با مدیرکل راه و شهرسازی استان تماس گرفته و دستور دادند ۳۵۷ عزیزی که برای مسکن خبرنگاران ثبت نام کرده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: مشکل کمبود زمین در تبریز برای این مساکن مطرح است که البته نیاز به پیگیری دارد که امیدواریم دولت جدید و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حل مشکل مسکن خبرنگاران گام‌های اساسی بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha