۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85561918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان واگذار شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۷۲ واحد مسکن برای مددجویان زیر پوشش استان با ۳۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در سالجاری احداث و واگذار شده است.

مرتضی حیدری قطبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدها با ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان و ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شد.

وی یادآور شد: تعداد واحدهای مسکونی قابل افتتاح در هفته بهزیستی در سطح کشور تعداد ۲ هزار و ۶۴۲ واحد مسکونی بود که ۷۲ واحد مسکونی از این تعداد در همدان احداث و به مددجویان زیر پوشش استان واگذار شد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از تعهد واگذاری ۳۳۴ مسکن مددجویی در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون تعداد هشت واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ایتام و تعداد ۶۴ واحد مسکونی مربوط به خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان تحت پوشش واگذار شد.

۷۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان واگذار شد

حیدری قطبی با بیان اینکه متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است ادامه داد: ۱۸ واحد مسکونی در ملایر، ۶ واحد مسکونی در کبودرآهنگ، ۱۲ واحد مسکونی در تویسرکان، ۲ واحد مسکونی در رزن، ۱۶ واحد مسکونی در اسدآباد، هفت واحد مسکونی در بهار، چهار واحد مسکونی در نهاوند و هفت واحد مسکونی در همدان واگذار شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در بحث مسکن شامل کمک بلاعوض به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت تامین خرید، احداث و اجاره واحد مسکونی همچنین تعمیر واحد مسکونی از محل منابع در اختیار سازمان بهزیستی است.

این مقام مسوول در خصوص گروه‌های هدف واجد شرایط دریافت خدمات مسکن بهزیستی گفت: استفاده از این اعتبارات مختص معلولان و مددجویان نیازمند دارای پرونده فعال و تائید شده در سامانه بهزیستی و تحت پوشش حمایت‌های مستمر یا غیرمستمر در حوزه امور توانبخشی و حمایت‌های مستمر در حوزه معاونت اجتماعی سازمان همچنین فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی و امدادبگیران در حوزه معاونت اجتماعی سازمان است.

حیدری قطبی یادآور شد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های زیرپوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های زیرپوشش اقدام می‌کند.

۷۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان واگذار شد

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول در اولویت قرار دارد اظهار کرد: دستاورد مهم بهزیستی حفظ و حمایت از سلامتی و بهبود سطح زندگی جامعه هدف است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

حیدری قطبی با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha