۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 5670
کد خبر: 85561965
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

«شب روی» توصیه به زائران اربعین برای اجتناب از گرمازدگی 

بغداد- ایرنا - به دلیل تقارن اربعین امسال با شدیدترین روزهای گرم سال در عراق که بیش از 45 درجه است، ستاد ایرانی اربعین حسینی در کشور عراق به زائران ایرانی توصیه کرد که پیاده روی در روز را به ساعات پایانی روز در شب هنگام تغییر دهند تا از گرمازدگی در امان بمانند.

مسوول ستاد فرهنگی اربعین ایران در عراق روز پنچشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که به زائران ایرانی توصیه می شود که پیاده روی خود را به اوقات شب تغییر داده تا از شدت دمای هوا در این وقت از سال در عراق و گرمازدگی احتمالی در امان بمانند.

حجت الاسلام «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطر نشان ساخت، با هماهنگی هایی که بین مسوولین دو کشور ایران و عراق انجام شده، عراق کاملا برای پذیرایی از زائران حسینی آماده شده است اما نگرانی جدی همه از شدت دمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران است و برای همین توصیه می شود که زائران ایرانی که عادت به این دمای شدید هوا را ندارند در ساعات شب، مسیرهای پیاده روی را به سمت کربلای معلی طی طریق کنند.

به گفته حجت الاسلام اباذری، زائران ایرانی سعی کنند در روز در اماکن مسقف و موکب های بین راهی اطراق کنند و در شب مسیر پیاده روی را ادامه بدهند.

مسوول ستاد فرهنگی اربعین ایران در عراق، افزود که موضوع تامین آب شرب سالم و یخ لازم برای زائران در دستور کار دو کشور ایران و عراق قرار گرفته و در این راستا ذخیره سازی لازم برای آب سرد و یخ صورت گرفته است.

وی ادامه داد که موکب های پذیرایی از زائران با اطلاع از وضعیت دمای شدید هوا، اقدام به خرید و تامین دستگاه های خنک کننده هوا کرده اند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از سالمندان و بزرگسالان که تحمل دمای شدید هوای عراق را در این برهه از سال ندارند خواست تا از زیارت اربعین در این روزهای بسیار گرم تابستان انصراف دهند و زائران حسینی از همراه آوردن کودکان خردسال نیز خودداری کنند.

حجت الاسلام اباذری محدود کردن مدت اقامت زایران ایرانی در عراق به کمترین زمان ممکن را یکی از توصیه های اکید هرساله زیارت اربعین حسینی عنوان کرد و گفت که هرچه زائران ایرانی مدت اقامت خود را در عراق کم کنند هم به نفع آنها است و هم جا و مکان لازم را برای زائران دیگر که در راه هستند، فراهم می کنند تا همه از برکات این زیارت عظیم بهره مند شوند.

وی با ابراز رضایت از هماهنگی ها بین مسوولان دو کشور ایران و عراق پیش بینی کرد که زیارت اربعین امسال بدون هیچ گونه مسائل امنیتی در کمال آرامش و به خوبی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha