پلیس همدان متهمی که بدون تخصص در کلینیک زیبایی فعالیت می کرد را دستگیر کرد

همدان- ایرنا- پلیس همدان از بازداشت آرمان.خ متهمی که بدون تخصص در کلینیک زیبایی فعالیت می کرد و بدنبال ایجاد عارضه جسمی برای یکی از مراجعه کنندگان متواری شده بود را شناسایی و در تهران بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بدنبال ایجاد عارضه برای یکی از مراجعه کنندگان به کلینیکی که این فرد بدون داشتن تخصص در آن مشغول به فعالیت بود امروز پنجشنبه جمعی از شهروندان با حضور در محوطه دانشگاه علوم پزشکی خواستار رسیدگی مسوولان ذیربط به این موضوع شدند.

رییس سازمان نظام پزشکی همدان به همراه معاون درمان و مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی همدان به سوالات و نقدهای تجمع کنندگان در محوطه دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان پاسخ دادند.

برخی از حاضران تاخیر دیر هنگام در برخورد با متصدی این کلینیک زیبایی را مورد نقد قرار داده و علت این همه تعلل و بازگشایی مجدد کلینیک پس از پلمب را جویا شدند که رییس نظام پرستاری همدان برای ارائه مدارک و مستندات برخورد با این مجموعه اعلام آمادگی کرد و خواستار تعیین نمایندگی از جمع حاضر برای نشان دادن مستندات به آنها شد.

شماری از این افراد نیز برخورد با فرد خاطی را کافی نداسته و خواستار برخورد جدی و بدون اغماض با فردی که اقدام به استخدام و به کار گیری این جوان فاقد تخصص در این مجموعه کرده، شدند.

افزایش بدون ضابطه و قارچ گونه کلینیک های زیبایی و ضعف در نظارت بر این مجموعه ها از دیگر انتقادات تجمع کنندگان بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ از نظارت مستمربر این مجموعه داد اما تجمع کنندگان قانع نشده و عنوان کردند در صورت نظارت این قبیل اتفاقات رخ نمی داد.

به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان آرمان.خ فاقد هرگونه مدرک و مجوز صلاحیت مداخله در امور درمانی بوده که با تخلف و حمایت پزشک مسئول مطب و مالک ساختمان در کلینیک زیبایی آبنوس فعالیت داشت.

با توجه به محتوای تبلیغات فضای مجازی برخی بلاگرها و برخی گزارشات غیر رسمی طی چند مرحله بازرسی و بازدید مشترک به همراه بازرسان نظام پزشکی از این مرکز، قبل و بعد از حادثه رخ داده برای خانم جوان، این فرد در مطب مشاهده نشد و خانم پزشک دارنده پروانه مطب فوق حضور و فعالیت درمانی چنین فردی را انکار می‌کند.

پس از حادثه و عوارض روی داده برای خانم جوان، پدر خانم حادثه دیده در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و از مسئولان مطب (کلینیک زیبایی آبنوس) شکایت می‌کند.

پس از احضار و استماع توضیحات و دفاعیات مسئولین مطب (کلینیک زیبایی) و بررسی پرونده، خانم پزشک مسئول مطب زیبایی یاد شده هرگونه مداخله آقای خانی در امور درمانی و تزریق انجام شده را انکار و و اذعان کرد که خدمات شخصاً توسط خود ایشان انجام شده است.

با توجه به اعتراف صریح و ادعای پزشک مسئول مطب زیبایی و نبود ادله کافی دیگری مبنی بر نقض آن و طرح همزمان شکایت در مرجع قضایی، پرونده برای رسیدگی به قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی همدان ارجاع شده است.

در ادامه طی بازرسی سرزده بصورت مشترک با سازمان نظام پزشکی از کلینیک زیبایی آبنوس در سال جاری، به منظور بررسی میدانی فعالیت احتمالی فرد خاطی، مجدد با انکار عوامل کلینیک شواهدی مبنی بر فعالیت و دخالت نامبرده در محل مشاهده نشد.

در نهایت پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و ارتباط گیری با آقای آرمان-خ در فضای مجازی و دریافت نوبت در پوشش مراجعه کننده و متقاضی خدمات زیبایی، تیم اعزامی معاونت درمان در مورخ هفتم مردادماه ۱۴۰۳ به صورت ناشناس در موعد مقرر در محل حاضر و فرد خاطی در حین انجام مداخلات پزشکی رویت و کلینیک توسط بازرسان معاونت درمان پلمب و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

مراتب رسیدگی قضایی به جرائم منتسب به آقای خانی از طریق بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مرجع قضایی در راستای استیفای حقوق مردم در حوزه سلامت برای همه افرادی که در پرونده یاد شده با مشارکت، معاونت و مباشرت در جرائم صورت گرفته مداخله داشتند اعلام جرم کرده و تقاضای رسیدگی و جزایی قانونی کرده است.

با وجود همه اقدامات دانشگاه در حوزه نظارت، طی ماه‌های گذشته، غیر از پرونده خانم جوان که باعث تأسف فراوان شد، هیچگونه شکایت رسمی دیگری توسط شهروندان و مراجعان از فرد خاطی و فعالیت وی به معاونت درمان واصل نشده است.

بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، شکایات و گزارش های خود را به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع معاونت درمان دانشگاه برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha