بانوان دهلرانی نایب قهرمان مینی فوتبال روستائیان کشور

ایلام - ایرنا - آیین استقبال از تیم مینی فوتبال بانوان دهلران که در مسابقات "جام پرچم۲ " عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کردند با حضور جمعی از مسئولان استانی در ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام، روز پنجشنبه در این مراسم، با اشاره به نایب قهرمانی تیم مینی فوتبال بانوان دهلران به عنوان نماینده استان در مسابقات "جام پرچم ۲" اظهار کرد: این عنوان در پایان رقابت‌های مینی فوتبال روستائیان کشور به عنوان جام پرچم به میزبانی استان کردستان (سنندج) کسب شد.

"شهاب شهبازی" افزود: پس از چند روز رقابت تیم‌های مختلف مینی فوتبال روستائیان کشور در سنندج، در دیدار فینال تیم بانوان منتخب استان در دیدار با نماینده استان فارس با نتیجه ۳-۲ مغلوب شد و نایب قهرمانی جام پرچم ۲ را به خود اختصاص دهد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام گفت: آیین اختتامیه این مسابقات با حضور معاون دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی و جهانی مینی فوتبال، مدیرکل و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان، روسای هیات‌های ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان برگزار شد.

رییس هیات بازیهای بومی محلی و روستایی استان ایلام نیز در این آیین گفت: ورزش روستایی و عشایری، نقش مهمی در توسعه ورزش کشور دارد و بر این اساس نیز به دنبال این هستیم که از ورزش و بازی های روستایی به عنوان یک ابزار تربیتی و فرهنگی در راستای بازگرداندن اصالت ها به نسل جوان استفاده کنیم.

"ولی صیدی" با تمجید از عملکرد هیات ورزش روستایی شهرستان دهلران، تصریح کرد: دهلران از شهرستانهای نمونه در برنامه ها و رویدادهای ورزشی روستایی و عشایری استان است.

رئیس هیئت ورزش روستایی شهرستان دهلران نیز گفت: توسعه ورزش در روستاها مهمترین راهکار جلوگیری از آسیب های اجتماعی در میان جوانان و نوجوانان روستاها است.

"همت رضایی" بر لزوم استعداد یابی در این هیئت تاکید کرد و افزود: در این شهرستان ورزشکاران بسیاری هستند که با تلاش مربیان و پشتکاری که دارند در عرصه های ملی افتخار آفرینی می کنند.

وی یادآور شد: مینی فوتبال ظرفیت بسیار خوبی را در علاقه مندان به فوتبال به ویژه بانوان ایجاد کرده تا توانمندی های خود را در این رشته نشان دهند.

رضایی از شناسایی ۲۵ بازی بومی محلی در این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای احیای بازیهای بومی محلی در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی دهلران با اشاره به میزبانی این شهرستان از مسابقات بومی محلی غرب کشور در سال گذشته، افزود: توسعه و تعمیق ورزش های بومی محلی با جدیت دنبال می شود.

نماینده شهرستانهای دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی با قدردانی از زحمات این تیم و تبریک این موفقیت به اعضا و کادر فنی و مسئولان و هیئت ورزش روستایی استان و شهرستان دهلران، گفت: این موفقیت بی شک حاصل زحمات همه عزیزان و اعضای این تیم است که اینگونه در کشور مقام کسب کردند و این نشان از استعدادهای ورزشی دهلران است.

"اسدالله چراغی" بر لزوم توجه به استعدادهای ورزشی و امکانات و تجهیزات ورزشی در دهلران تاکید و خاطرنشان کرد: کسب مقام دومی تیم بانوان در مسابقات کشوری مینی فوتبال جام پرچم ۲ که کمتر از مقام قهرمانی نیست، حاکی از تلاش مضاعف بازیکنان و مربیان زحمت کش و صبور این تیم است را به جامعه ورزش استان و به ویژه شهرستان دهلران و همه این عزیزان تبریک می گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha