تقاطع غیرهمسطح قمر بنی‌هاشم در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- طرح تقاطع غیرهمسطح و چهار کیلومتر باقیمانده از مسیر بلوار حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و اتصال آن به بولوار حر در حاشیه شهر مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، بخشی از طرح تقاطع غیرهمسطح و چهار کیلومتر باقیمانده از مسیر بلوار حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و اتصال آن به بولوار حر در حاشیه شهر مشهد شامل ٢ کیلومتر مسیر حدفاصل تقاطع غیرهمسطح مصلی تا اتصال به جاده شهدای طرق (محمدآباد)، در بهمن سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

عصر امروز (پنجشنبه) عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی هاشم (ع) و تکمیل چهار کیلومتر باقیمانده از مسیر بلوار حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و اتصال آن به بلوار حر به بهره‌برداری شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: مشکلات معابر پیرامونی یا معابر اصلی در حاشیه شهر از نواقص جدی در این مناطق است که با اجرای این طرح ها امیدواریم رفت‌وآمدها به سهولت انجام شود.

یعقوبعلی نظری افزود: طرح های مربوط به حاشیه شهر در دستور کار مدیریت شهری است که با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر یکی پس از دیگری به نتیجه و بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: آمادگی داریم در هر کاری برای خدمت‌رسانی به مردم مشهد مشارکت کنیم و با محدودیت منابع هیچ وقت چراغ خدمت‌رسانی در این شهر خاموش و کم‌فروغ نشده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: به طور میانگین، حداقل ماهی یک یا ٢ مورد افتتاحیه‌ طرح در سطوح مختلف در شهر مشهد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شیب بیشتر خدمات به سمت مناطقی است که محرومیت و مشکلات در آن‌ها موج می‌زند.

پژمانفر ادامه داد: مدیریت شهری و شورای شهر مشهد به ‌رغم همه مشکلات بدون هیاهو و حاشیه‌سازی کارها را انجام می دهند.

همراهی آستان قدس رضوی و مدیریت شهری به نفع مردم است

شهردار مشهد نیز اظهار کرد: یکی از کلان طرح‌های ارزنده این دوره مدیریت شهری، بلوار و تقاطع غیرهمسطح حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) است.

محمدرضا قلندر افزود: در ۱۴ ماهه گذشته ٣۵ طرح های نیمه تمام به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: ۳۰ طرح نیز در بخش‌های مختلف از سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شده و در حال اجرا است.

شهردار مشهد افزود: ۲۰ کار ویژه و خاص نیز در دوره ششم مدیریت شهری تعریف شده و در دوره‌های قبل ریسک ورود به آن نبود اما در این دوره مدیریت شهری براساس نیاز شهر به آن ورود کرده‌ایم.

قلندر گفت: طرح‌های متعددی در این دوره مدیریت شهری با همکاری ریاست سازمان بازرسی و تولیت آستان قدس رضوی به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری با حمایت شورای اسلامی شهر در حوزه قطار شهری شبانه روز فعال است.

شهردار مشهد افزود: چهار هزار نفر در این طرح در زیرزمین فعال هستند، تامین منابع مالی بسیار سخت است اما برای گره‌گشایی از امور مردم باید انجام شود.

توسعه مشهد به سمت شرق

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از نخستین رویکردهای شورای ششم، توجه به حاشیه شهر و کاهش فاصله طبقاتی اجتماعی و ارتقا کیفیت زیست شهری در این پهنه‌ها نسبت به مناطق برخوردار است.

مهدی ناصحی افزود: اولین مصوبات شورا برای تحقق این رویکرد، تعریف طرح‌های زودبازده بود که امروز وارد مرجله سوم شده است.

وی اضافه کرد: طرح بلوار و تقاطع غیرهمسطح قمربنی‌هاشم (ع)، طرحی حیاتی برای توسعه مشهد به سمت شرق است.

ناصحی افزود: امروز فاصله حرم مطهر تا غرب شهر بیش از ۲۰ کیلومتر بوده در حالی‌که این فاصله از شرق، به کمتر از پنج کیلومتر می‌رسد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این فاصله‌ها کانونی بودن حرم مطهر رضوی در شهر را به مخاطره می‌اندازد و برهمین اساس، توسعه به شرق را سیاست خود تعریف کردیم و این طرح پیشگام در این حوزه است‌.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: دسترسی در بولوار حر از محدوده ورودی شهر از سرخس بسیار سخت بود و با ترافیک ‌سنگینی وارد بلوار حر می‌شد که شهرک شهید رجایی را درگیر می‌کرد و شاهد ترافیک سنگین و تصادفات بودیم.

پوریا محمدیان‌یزدی افزود: برای حل این معضل این بلوار طراحی شد و به صورت کمربندی شهرک شهید رجایی را دور می‌زند.

وی اضافه کرد: طرح بعدی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در کنار این بلوار است و بلوار قمر بنی هاشم محرک توسعه و افزایش سطح خدمات در این محدوده خواهد شد.

معاون شهردار مشهد افزود: یکی از تعارض‌های اصلی در مسیر اجرای این تقاطع خط راه‌آهن بود ، برای اجرای این زیرگذر ریل راه‌آهن را ۱۰۰ متر منحرف کردیم و پس از اجرای عملیات مجدد ریل را سر جای خود برگرداندیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha