کانون وکلا دادگستری کرمانشاه برای ارتقای دانش حقوقی مردم نیاز به همکاری رسانه‌ها دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه از خبرنگاران رسانه ها خواست برای ارتقای دانش حقوقی مردم کانون را همراهی کنند و تاکید کرد: بسترهای لازم را برای همکاری با رسانه ها فراهم می کنیم.

به گزارش ایرنا، علی اسدی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه، به اهمیت و تاثیرگذاری رسانه ها در دنیا اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه نیاز به افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به قوانین و مقررات داریم و اگرچه کانون وکلا در قالب کارگاه های آموزشی این موضوع را در طول سال آموزش می دهد اما کافی نیست.

وی گفت: رسانه ها به عنوان ابزار ارتباطی اثرگذار می توانند در نهادینه کردن فرهنگ حقوقی در میان مردم بسیار تاثیرگذار باشند از این رو انتظار داریم خبرنگاران در این رابطه به کانون وکلای دادگستری استان کمک کنند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این کانون فاقد تریبونی برای طرح مسائل و مشکلات وکلا و همچنین ارتباط با جامعه است، از رسانه ها خواست تریبونی در اختیار کانون قرار دهند و پل ارتباطی بین کانون و مردم باشند.

اسدی افزود: هجمه های زیادی علیه کانون وکلا شکل گرفته اما متاسفانه تریبونی برای دفاع از خود و طرح مسائل و مشکلات و تنویر افکار عمومی نداریم و معتقدیم بهترین راه برای ایجاد ارتباط با جامعه رسانه ها هستند

وی همچنین برای برگزاری کارگاه آموزش حقوق مطبوعات و بررسی چالش های حقوقی خبرنگاران در استان اعلام آمادگی کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان در این دوره صادر می کند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ماهانه حدود ۵۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان در این کانون انجام می شود، افزود: در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ این مشاوره انجام می شود و همچنین این‌ مشاوره های رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز ارائه می شود.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه نیز در این نشست از خبرنگاران به عنوان صدای رسای جامعه نام برد و گفت: توقع داریم خبرنگاران و رسانه ها برای حفظ و دفاع از حقوق شهروندی در کنار کانون وکلا باشند و با نگاه هوشمندانه و تیزبینانه ای که دارند حافط منافع کانون وکلا در راستای دفاع از حقوق مردم باشید.

سمیه اکبری با گرامیداشت روز خبرنگار، افزود: ارتباط خوبی در چند سال اخیر بین کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با رسانه ها ایجاد شده و توقع داریم همچنان در کنار کانون باشند و کانون هم در حیطه فعالیت خود از خبرنگاران و رسانه ها دفاع می کند و آماده مشاوره های حقوقی و دفاع از خبرنگاران است.

وی از خبرنگاران بابت ایجاد ارتباط با کانون وکلا و انعکاس اخبار و رویدادهای کانون قدردانی کرد.

بازرس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از مولفه هایی که در توسعه و پیشرفت هر کشوری مهم است بحث قانون مندی، قانون مداری و اصل حاکمیت قانون است.

بیژن قنبری ادامه داد: متاسفانه مردم کشور ما خیلی با ضوابط و مقررات قانونی اشراف ندارند و متاسفانه رفتارهای فرا قانونی زیادی می بینیم که جا دارد کانون وکلا و رسانه ها دست به دست هم بدهند که در راستای تحکیم و نهادینه کردن قانون همکاری کنیم و آگاهی بخشی لازم انجام شود.

قنبری بر ارتباط مستمر ۲ سویه کانون وکلا با رسانه ها نیز تاکید کرد و افزود: انتظار داریم ارتباط با خبرنگاران تنها منوط به روز خبرنگار نباشد.

در این نشست خبرنگاران نیز خواستار ارائه مشاوره های حقوقی کانون به رسانه ها و ایجاد ارتباط و تعامل مستمر اعضای کانون با اصحاب رسانه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha