۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85562582
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

نمای ۷۰۰ ساختمان در کلانشهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت

اصفهان-ایرنا- مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نمای ۷۰۰ ساختمان در حال احداث در کلانشهر اصفهان از ابتدای سال‌جاری تاکنون از نظر مطابقت با ضوابط مصوب شهری مورد بررسی قرار گرفت.

محمد جواد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ساختمان ها به‌طور تصادفی انتخاب شدند و در صورت عدم تطابق نمای آنها با ضوابط شهری، در کارگروه سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر نمای ساختمان‌ها پس از بررسی در کارگروه مذکور مورد تایید قرار نگرفت، مجددا باید برای آن طرح، ارائه و استعلام شود، ادامه داد: تعداد تخلف شناسایی شده در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون بسیار کم بوده است.

نیکبخت با اشاره به تدوین آیین‌نامه مرتبط با نمای ساختمان، تصریح کرد: منظر شهری اصفهان تاریخی است و نمی‌توان ساختمانی را احداث کرد که با بناهای همجوار خود هماهنگی نداشته باشد.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد هماهنگی لازم بین اداره‌های شهرسازی مناطق با معاونت شهرسازی و معماری در نحوه کنترل و تصویب طرح‌های مرتبط با نمای ساختمان و اجرای آن نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

نیکبخت ادامه داد: مهندسان ناظر، معماری ساختمان‌های شهر را کنترل می کنند و گزارش‌های مربوط به تخلفات نمای ساختمان تهیه می‌شود که هماهنگی لازم با سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌منظور ارتقای سطح کیفی کنترل‌ ناظران معماری در این زمینه ضروری است.

وی گفت: ایجاد بستر فرهنگی مناسب به‌منظور طراحی و اجرای نمای مطلوب شهر اصفهان یکی از اقداماتی است که در بخش نظارت بر ضوابط ساختمانی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سیما و منظر شهری، بیش از ۷۰ درصد قالب نمای ساختمان‌ها در شهر اصفهان باید از آجر و سایر آن از سنگ یا مصالح ترکیبی باشد زیرا اصفهان شهری صاحب سبک بوده و ساختمان‌های قبلی مبتنی با آجر است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha