۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۲۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85562596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برزیل سفیر نیکاراگوئه را اخراج می‌کند

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۲۲
کد خبر: 85562596
برزیل سفیر نیکاراگوئه را اخراج می‌کند

تهران- ایرنا- منابع آگاه اعلام کرد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل تصمیم گرفته است که در اقدامی تلافی‌جویانه سفیر نیکاراگوئه را از برازیلیا اخراج کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه برزیل که نخواست نامش فاش شود، گفت این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که نیکاراگوئه سه هفته پیش تهدید کرد، برئنو سوزا دا کاستا سفیر برزیل را اخراج می‌کند.

سپس روزاریو موریلو معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه تایید کرد که سفیر برزیل، ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه را ترک کرده است و سفیر آن کشور در برزیل نیز برای تصدی یک پست جدید در وزارت اقتصاد به نیکاراگوئه باز خواهد گشت.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که پنجشنبه به پاتریشیا کاسترو ماتوس سفیر نیکاراگوئه اعلام شده است که باید برزیل را ترک کند.

ماه گذشته میلادی، سفیر برزیل در ماناگوا در چهل و پنجمین انقلاب ساندنیست‌ها در نیکاراگوئه شرکت نکرد و این مساله خشم آن کشور را برانگیخت و به ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک دو کشور منجر شد.

روابط میان دو کشور سال گذشته و پس از آن وخیم شد که لولا داسیلوا بنا به درخواست پاپ فرانسیس تلاش کرد که «رونالدو خوزه آلوارس» از کشیش‌های کاتولیک منتقد دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه را از زندان آزاد کند.

داسیلوا اخیرا اعلام کرد که سال گذشته تلاش کرد با اورتگا تماس بگیرد اما رئیس جمهور نیکاراگوئه به تماس وی پاسخ نداد. بعد از آن، برزیل روابط دیپلماتیک خود را با نیکاراگوئه کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha