۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۵:۴۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85562606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست آمریکا از همه طرف‌ها در خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها

تهران-ایرنا- سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که دولت آمریکا اوضاع در خاورمیانه را زیر نظر دارد و از همه طرف ها می خواهد که تنش های منطقه ای را کاهش دهند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از "تارنمای پنتاگون" سینگ افزود: وزارت دفاع آمریکا نیروهای خود را در خاورمیانه تقویت کرده است تا اقدامات حفاظتی برای نیروهای آمریکا در منطقه را بهبود دهد. از جمله این اقدامات استقرار جنگنده های اف ۲۲ رپتور و ناو گروه تئودور روزولت در منطقه است. در صورت حملات ایران یا گروه های تحت حمایت آن در منطقه، نیروهای آمریکایی آماده پاسخ هستند.

سینگ گفت: این گام‌ها برای "افزایش دفاع از اسرائیل و اطمینان از آمادگی آمریکا برای پاسخگویی به موارد احتمالی" برداشته شد. وزیر دفاع آمریکا و پنتاگون همچنان بر تنش زدایی در منطقه و فشار برای آتش بس به عنوان بخشی از توافق آزادی گروگان ها با هدف پایان جنگ غزه متمرکز هستند.

سینگ در مورد زمان پاسخ ایران به حملات اسرائیل اظهارنظر نکرد. وی گفت: «البته ما پیام‌های عمومی منتشر شده را چه از طرف حزب‌الله یا از طرف ایران دیده‌ایم و به همین دلیل است که وزیر دفاع تصمیم گرفت تا موقعیت نیروی ما را در منطقه تقویت کند. البته، تعهد ما به دفاع از اسرائیل همچنان ثابت است.»

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، به‌ عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

او که ۶۲ سال سن دارد ریاست جنبش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است. السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه اسرائیل به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد؛ وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نامش را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha