آنچه در نشست خبری تاجگردون با خبرنگاران گچساران گذشت؟

گچساران- ایرنا- غلامرضا تاج‌گردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست با خبرنگاران شهرستان‌های گچساران و باشت که از طریق پخش زنده اینستاگرام برگزار شد به طرح های عمرانی ، تایید اعتبارنامه‌ خوددر مجلس دوازدهم، راکد بودن واحد های صنعتی، جذب غیرقانونی نیرو در برخی  اداره ها و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان ها اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این نشست با اشاره به اجرای طرح های در دست اجرا در این شهرستان افزود: ۲۰ هزار زمین های کشاورزی این شهرستان در قالب طرح های مختلف باید تاکنون زیر پوشش آبیاری در این شهرستان می رفت ولی تاکنون در این زمینه اقدامی نشده است.

غلامرضا تاج‌گردون افزود: طرح، تأمین آب اراضی ماهور باشت _امامزاده جعفر را به میزان سه هزارو ۵۰۰ هکتار تامین می کند و این پروژه در اواخر سال ۱۳۹۵ وارد مدار بهره‌برداری شد و هم اکنون از ۱۲ الکتروموتور پمپ موجود در این ایستگاه تنها یک مورد آن در مدار تولید است.

وی اظهار کرد: این طرح آبی سالانه ۲۴ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال می دهد.

تاجگردون اظهار کرد: عملیات انتقال آب به دشت باشت سال ۱۳۹۷ شروع شده و قرار بود در مدت زمان ۳۰ ماه تکمیل و بهره برداری شود ولی متاسفانه به دلیل به نظریه کارشناسایی نشده در طی چند سال گذشته غیرفعال شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح عمرانی اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در این طرح هزینه شد و با با بهره برداری طرح انتقال دشت باشت ۲۸ میلیون متر مکعب آب برای بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی تامین خواهد شد.

تاجگردون گفت: مجتمع ۲۸۸ واحدی مسکن گچساران هم اکنون دارای مشکلات متعددی است و پیگیر هستم این مشکل را در اسرع وقت برطرف شود.

وی بیان کرد: پیمانکار جاده گچساران به گناوه بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال طلبکار است.

تاجگردون اظهار کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال ۱۳۸۷ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیکهای تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف شد به گرفته مسئول های نفتی قرار بود این طرح در خرداد امسال به بهره برداری رسید .

آنچه در نشست خبری تاجگردون با خبرنگاران گچساران گذشت؟

تاجگردون ابراز کرد: عملیات اجرایی ساماندهی بافت فرسوده دوگنبدان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و در چند سال گذشته نیمه تمام مانده و تمام تلاش خود را برای فعال شدن مجدد این طرح انجام خواهم داد.

بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

برخی از مدیران دستگاه های اجرایی بی انگیزه هستند

تاجگردون با بیان اینکه طرح ها عمرانی برجا مانده زیادی در این استان وجود دارد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن رو به رو هستیم بی انگیزه شدن برخی از مدیران در این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان باید زیر ساخت ها لازم فراهم شود.

وی با اشاره به تایید اعتبار نامه خود اظهار کرد: آن روز نمایندگان مجلس خیلی تحریک شده بودند برای رد اعتبار نامه من که قابل کنترل از سوی رئیس مجلس هم نبود.

تاجگردون افزود: در صورت که اعتبارنامه معترضین به من به رأی گذاشته می‌شد، بطور یقین آن روز رأی نمی‌آورد و نمایندگان مجلس وقتی بی‌احترامی را نسبت به بنده دیدند، تحریک شدن و سروصدا و برخورد کردند.

خبرنگاران از سوی برخی مدیران تهدید می شوند
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در ادامه گفت: مدیران باید پاسخگوی نقد خبرنگاران باشند در برخی مواقع مشاهده شده خبرنگارانی از برخی دستگاه های اجرایی تهدید می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقد رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران باید با نقد منصفانه ضعف‌ها موجود در شهرستان را بیان کنند.

آنچه در نشست خبری تاجگردون با خبرنگاران گچساران گذشت؟

تاجگردون افزود: خبرنگاران باید مسئولان را نقد کنند و هر جا هم لازم باشد از خبرنگاران حمایت خواهم کرد.

استخدامی های غیرقانونی در برخی از شرکت ها و دستگاه های اجرایی نگران کننده است

تاجگردون در پاسخ به سؤالی درزمینه بومی یا غیربومی بودن مدیرعامل شرکت نفت گچساران گفت: رویکرد هر نماینده‌ای این هست که بهترین فرزندان بومی منطقه ر ارتقا پیدا کنند.

وی بیان کرد: انتصابات و استخدامی‌هایی که در شهرستان گچساران از جمله پتروشیمی، شهرداری و شرکت نفت انجام گرفته که نگران ‌کننده می باشد و شایسته سالاری در بسیاری از این موارد اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت در مجلش سورای اسلامی ابراز کرد: تلاش خود را انجام خواهم داد که با همکاری مدیران اجرایی آنچه شایسته ملت است انجام گیرد.

وی در زمینه مخفی‌کاری جذب نیرو در شرکت نفت و گاز گچساران گفت: روش‌هایی را برای جذب نیروها به کار می‌برند که جای تعجب داد.

تاجگردون اظهار کرد: مسئولان شرکت بهره برداری نفت و گاز در مورد جذب این افراد می گویند این افراد از وزیر نفت نامه گرفته‌اند، برای من جای سوال دارد که مجور جذب ۱۵۰ نفر یا مشخصات آنها در شرکت نفت گچساران گرفته شده و این کار زشت و غیرمعقولی است .

وی ادامه داد: در صورتی که یک خانواده فقیر، بدبخت و چند نفرشان هم فوت کرده و یا خانواده شهید باشد مشکلی نیست و کسی در این زمینه اعتراض ندارد و مخفی‌کاری‌ در زمینه جذب نیرو موجب بی‌اعتمادی می‌شود.

معیارهای انتخاب استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد

تاجگردون در پاسخ سوالی که استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد باید چه معیارهایی داشته باشد گفت: هر دولتی سعی می‌کند مدیران ارشد همسو با خود را انتخاب کند و دولت چهاردهم نیز اینگونه مدیران خود را تعیین می‌کند، شاید برخی از استاندارهای دولت سیزدهم بتوانند با این دولت کار کنند.

وی ادامه داد: استاندار باید انسان با تجربه‌ای، امانت دار، کاردان و همه را به یک چشم نگاه کند.

تاجگردون تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره‌ای است و فرهنگ‌های متفاوتی در کنار هم هستند، و استاندار آینده باید نگاهشان به این طوایف مشخص باشد.

تقلب در انتخابات باشت توهین به فرهنگ غنی و قدمت باشت بود

تاجگردون با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جای نگرانی است که شهرستان باشت را در کشور به اسم تقلب می شناسد که این خود توهین به فرهنگ غنی و قدمت باشت است.

وی ادامه داد: شهرستان باشت دارای انسان های بزرگی است و مردم باشت به دلیل توهین به آنان خیلی ناراحت هستند و در زمینه خیانت به انتخابات باشت شورای نگهبان و نهادهای امنیتی ورود کردند.

تاجگردون افزود: آنان که می دانستند رأی باشت که در کل انتخابات تأثیری نخواهد داشت ، چرا با چنین اقدامی مردم را ناراحت کردید، و این خیانت در تاریخ می ماند و مقصرش را شبکه ای می دانم.

رفع مشکلات واحد های راکد صنعتی در اولویت کاری مسئولان مربوطه باشد

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی در این شهرستان گفت: بیشتر طرح‌های واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان راکد و یا با ظرفیت‌های پایینی در حال فعالیت هستند.

تاجگردون ادامه داد: در صورتی که بتوانیم این واحد های راکد را وارد چرخه تولید کنیم نیازی به راه اندازی شهرک های صنعتی دیگری در این شهرستان نیست.

تاج‌گردون در پاسخ به سؤالی در زمینه تونل دیل، گفت: عملیات اجرایی احداث تونل دیل به سمت ورودی در ۲۰ مهر سال ۹۸ و از سمت خروجی در ۲۷ مرداد ۹۸ به دلیل نشت گاز متوقف شد.

وی اظهار کرد: این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزارو ۵۸۰ متر تونل و با یکهزارو ٢۵٠ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.

تاجگردون با بیان اینکه در زمینه اجرا نشدن طرح تونل دیل در این شهرستان کوتاهی شده افزود: حذف گردنه های خطرناک، اصلاح مسیر گچساران- دیل- چرام و کاهش طول مسیر، اتصال جنوب غرب کشور به محور پاتاوه - دهدشت، توسعه شهری و استانی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و بهره مندی تردد تعدادی از روستاهای منطقه به جاده اصلی از اهداف این طرح است.

مسئولان مربوطه در زمینه واگذاری منطقه حفاظت شده دنا کوتاهی کردند

تاجگردون با اشاره به مصوبه جدایی دنای شمالی گفت: دنا از ۲ منطقه شمالی و جنوبی تشکیل شده که در کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان قرار دارد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و تماس تلفنی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اجرای مصوبه واگذاری مدیریت بخشی از منطقه حفاظت شده دنا به استان اصفهان متوقف می شود.

تاجگردون با بیان اینکه نباید بی‌توجهی و کوتاهی مسئولان ذیربط در این زمینه را نیز فراموش کرد گفت: مسئولان مربوطه باید تمام تمرکز خود را روی منطقه حفاظت شده دنا می گذاشتند و از خودشان دفاع می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha