۸۰ هزار مترمربع از پارکینگ‌های شلمچه و چذابه قابل بهره‌برداری است

اهواز - ایرنا - مسئول پروژه های بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: قرار است ۱۰۰ هزار مترمربع از پارکینگ‌های مرز چذابه و شلمچه آسفالت شود که تاکنون ۸۰ هزار مترمربع از این میزان آماده شده و قابل بهره برداری است.

میثم طهماسبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت پارکینگ‌ مرزهای چذابه و شلمچه، اظهار کرد: توقفگاه های خودرو که سال گذشته شامل شمالی و جنوبی بود، اکنون تبدیل به یک توقفگاه شدند و حدود ۸۰ هزار مترمربع محل توقف خودرو مهیا شده است.

وی افزود: ورودی‌ و خروجی‌ها نیز آماده شده است و دوربین‌های امنیتی نیز برای برقراری نظم و امنیت در روزهای آینده نصب می‌شوند و از روز شنبه نیز ورود خودروها به پایانه‌های استان ممنوع و زائران باید به پارکینگ‌ها مراجعه کنند.

مسئول پروژه‌های بسیج سازندگی استان در خصوص پارکینگ‌هایی مرز چذابه گفت: سال گذشته پارکینگ‌ها ظرفیت توقف ۴۲ هزار خودرو را داشتند اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا ۶۰ هزار خودرو در پارکینگ جا داده می‌شود.

وی افزود: همچنین برای امنیت خودروها ۲۰ موتورسوار مستقر می‌شود و در مسیرهای مشخص تردد می‌کنند ضمن اینکه ۱۸۰ نیروی بسیجی و پایور در این حوزه فعال هستند.

به گزارش ایرنا براساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) نیز از ثبت نام یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر تاکنون برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha