دعوت خطیبان جمعه شهرستانهای تهران از مردم و مسوولان برای همکاری با دولت چهاردهم

شهرری- ایرنا- امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت از مردم و مسوولان برای همکاری با دولت چهاردهم از مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران خواستند اعضای کابینه دولت بر اساس شاخص های مقام معظم رهبری انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، ائمه جمعه و جماعات شهرستان های استان تهران این هفته در نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستانهای استان تهران با دعوت مومنین به حفظ تقوی الهی، انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی را حق ایران دانستند.

اعضای کابینه بر اساس شاخص‌های رهبری انتخاب شوند

دعوت امامان جمعه شهرستانهای استان تهران به همکاری با دولت چهاردهم

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه های عبادی _سیاسی این هفته نمازجمعه شهرستان ری با اشاره به انتصاب وزرا در هفته آینده بیان داشت: رییس جمهور اعضای کابینه ای را که به مجلس معرفی می کند باید بر اساس شاخص های مقام معظم رهبری انتخاب شوند، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند؛ بنده به هیچ عنوان در انتخاب کابینه دولت دخالت نمیکنم، همچنین ایشان شاخص های را عنوان کردند از جمله؛ با ایمان و امین باشند آینده را خوب ببینند و به نظام مقدس معتقد باشند، آنهایی که نسبت به اینده امیدندارند حق ندارند مسئولیت های مهم رابرعهده بگیرند، از دیگر ویژگی ها میتوان به کارآمدی و نگرش ملی اشاره داشت و عزیزان در مجلس شورای اسلامی باید همواره به این شاخص ها توجه نمایند.

امام جمعه موقت شهرستان ری همچنین گفت: بعد از شهادت مجاهد کبیر اسماعیل هنیه در تهران مسئولیت حماس به شهید زنده و مجاهد بزرگ یحیی سنوار سپرده شده ست وی ده ها سال در زندان صهیونیست ها بود و هنگام ازادی از زندان خطاب به صهیونیست ها گفته بود؛ روزهای سخت و دشواری برای شما درنظر داریم ما هم اکنون شاهد روزهای سخت و دشوار را مشاهده میکنیم.

ایشان درادامه با اشاره با تبریک روزخبرنگار گفت: ما خبرنگاران را مهم ترین بخش اطلاع رسانی و جهادتبیین میدانیم آنهاهم باید جایگاه خودرا بشناسند و قدر خود را بدانند. وی افزود: مسئولین کشور باید به آنها امنیت بدهند تا خبرنگاران نقد منصفانه و شفاف داشته باشند.

ابراهیمی درپایان بااشاره به مسابقات ورزشی المیپک بیان داشت : دستاوردها و پیروزی های ورزشکاران عزیز بانوان و آقایان در مسابقات المپیک ستودنی است.

تقویت دولت اسلامی واجب و تضعیف آن حرام است

دعوت امامان جمعه شهرستانهای استان تهران به همکاری با دولت چهاردهم
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: بحمدالله مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست محترم جمهور آقای دکتر پزشکیان برگزار شد و اکنون ملت عزیز ایران منتظر تشکیل کابینه دولت هستند. رئیس جمهور جدید بر دو راهبرد تاکید دارد. یکی تمرکز بر برنامه هفتم توسعه و دیگری عملیاتی کردن سیاست‌های کلی رهبر انقلاب که توفیق آقای پزشکیان در رسیدن به اهداف، موفقیت همه ماست نه موفقیت یک فرد یا جناح.

وی افزود: همه باید به دکتر پزشکیان کمک کنند تا بتواند برنامه‌های خود را در راستای خدمت به مردم محقق کند چراکه تقویت دولت اسلامی واجب و تضعیف آن حرام است. دولت چهاردهم باید از ظرفیت نیروی انسانی جوان در همه عرصه‌ها استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: لازمه پیشرفت کشور کار جهادی و تعامل مثبت ارکان مختلف کشور با هم با رعایت اولویت اقتصادی است. انشاءالله آقای رئیس جمهور از توان داخلی کشور استفاده و همزمان سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی فعال‌تر خواهد کرد.

وی یکی از موفقیت‌های نظام اسلامی در طول سال‌های بعد از انقلاب را افزایش صادرات غیر نفتی دانست و افزود: فعال کردن ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و به گردش درآوردن چرخ تولید، مطالبه مهم رهبری از دولتمردان بوده و هست. مردم توقع دارند با استقرار تیم اقتصادی دولت، تورم خوراک، پوشاک و مسکن کنترل شود.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: هرچه تولید محصولات مورد نیاز مردم بیشتر شود و هر قدر عرضه کالا افزایش پیدا کند قیمت‌ها تعدیل می‌شود. تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران کشور مشکلات و درد دل‌هایی دارند که باید شنیده و پیگیری شود. کارگروه رفع موانع تولید در این شهرستان و همه شهرستان‌ها باید پویا و بی‌وقفه برگزار شود و ما از مسئولینی که از تولید کنندگان حمایت می‌کنند تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: طبق گزارشی که به بنده داده‌اند، شهرک صنعتی شماره ۱ دماوند به عنوان اولین شهرک صنعتی دانش بنیان کشور در اراضی خسروان در حال مطالعه و احداث است. ناحیه صنعتی آینه ورزان در زمینه‌های مختلف صنعتی مشغول فعالیت است. در شهرک صنعتی شماره ۲ واقع در جاده وادان دماوند صنایعی با اثرگذاری ملی در حال فعالیت هستند. فعال بودن این شهرک‌های صنعتی در دماوند باعث شده ما رتبه اول اشتغال زایی را در استان تهران داشته باشیم که در صورت راه‌اندازی کامل واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شماره ۲، امکان اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر در سطح شهرستان دماوند در این مجموعه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوای سه گانه باید از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیشتر حمایت کنند، گفت: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اگر حمایت شوند، می‌توانند گام‌های بلندی برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص داخلی بردارند. برخی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به تسهیلات مالی نیاز دارند، اما متاسفانه حمایت کامل و لازم انجام نشده است. فراهم کردن زمینه عرضه محصولات صنایع کوچک در بازار و حضور آنها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فعالان این عرصه را دلگرم خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیروزی حزب الله لبنان پیروزی اسلام هم هست، گفت: مجاهدان حزب الله به مسلمین عزت و آبرو داده‌اند؛ ماشین جنگی رژیم کودک کش در برابر رزمندگان اسلام به درماندگی افتاده است و حنای صهیونیست‌ها دیگر رنگی ندارد.

وی افزود: گرچه با شهادت هر فرمانده‌ای فرمانده دیگری علم او را برافراشته نگه می‌دارد، اما انتقام خون شهید لازم و مورد مطالبه مردم است؛ انفعال در پاسخ به ترور شهید هنیه، خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: مردم غیور ایران مهمان کشی صهیونیست‌ها در خاک پاک و مقدس ایران را تحمل نخواهند کرد. خونخواهی مهمان شهیدمان حق ملی و وظیفه ملی است. انشاءالله با سنجش همه جوانب، انتقام خون شهید هنیه با تمام قوا و هوشمندانه و قاطعانه و پشیمان کننده انجام خواهد شد و سیلی محکمی به صهیونیست‌ها خواهد خورد.

امروز پنهانی‌ترین و خطرناک‌ترین لایه تهاجم دشمن ترویج سبک زندگی غربی است

دعوت امامان جمعه شهرستانهای استان تهران به همکاری با دولت چهاردهم

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریار اظهار داشت:خصوصیات و ارکان سبک زندگی غربی که امروز پنهانی‌ترین و خطرناک‌ترین لایه تهاجم دشمن آن است که، انزوا و فردگرایی و عزلت، سودجویی و منفعت پرستی بی‌نهایت، راحت طلبی و مسئولیت گریزی، تنوع طلبی و تنوع خواهی ولنگاری و اباهه‌گری، مرز شکنی در همه عرصه‌ها است.

وی پدر ادامه افزود: قداست شکنی و قداست ستیزی، حیا زدایی و گسترش غیر عقلانی روابط لجام گسیخته، کم انگاری دیگران ومحور دانستن خود از جمله دیگر خصوصیات سبک زندگی غربی است که امروز دشمن به دنبال این است که به هر شکلی که شده آن را ترویج کند که رعایت قوانین اسلامی و حرکت در مسیر تعالیم و شعائر دینی میتواند این خدعه دشمن را نیز در نطفه خفه کند.

پیامد صلح امام مجتبی علیه السلام بیداری جامعه بود

امام جمعه شهرستان شهریار به ایام شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به روایتی تصریح کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام دورانش سخت‌ترین دوران بود هم باید پرچم اسلام را زنده نگه می‌داشت و هم در مقابل معاویه مبارزه می‌کرد، امام مجتبی علیه السلام شیوه مبارزه را با صلح تغییر داد و زمینه انقلاب‌های بعدی و نابود شدن بنی امیه را رقم زد پیامد صلح امام مجتبی علیه السلام بیداری جامعه بود
که یکی از علل‌های قیام امام حسین علیه السلام بیداری افکار عمومی بود.

وی گفت: امروز جریان تحریف با شیوه جنگ روایت در عرصه فکری و ذهنی برای تصاحب افکار عمومی تلاش می‌کند.
امام جمعه شهریار تصریح کرد: مهم‌ترین هدف جنگ روایت‌ها روایت معکوس و انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره یک موضوع خاص است پس برنده جنگ امروز کسی است که اولین و بهترین روایت را تقدیم افکار عمومی می‌کند لذا از پیروزی‌ها شکست از شکست‌ها پیروزی‌ها ساخته خواهد شد، امروز دشمن با جنگ روایت ها به دنبال تصاحب افکار و عقل ها است، این کار را دشمنان اسلام در زمان ایام شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیز انجام دادند و بی بصیرتی موجب شد که امام تنها بماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری متذکر شد: اربعین امروز به بزرگترین تجمع شیعی تبدیل شده است اربعین ندای حقانیت و مظلومیت جبهه حق را به گوش جهانیان می‌رساند زیارت اربعین علاوه بر اینکه یک عمل شخصی و عبادی و معنوی است برکات فراوان اجتماعی سیاسی و فرهنگی دارد و اربعین، درس اسلام شناسی، درس دشمن شناسی، درس امام شناسی، درس بصیرت افزایی، درس دوری از غفلت، درس دوری از جهل و تفرقه و درس وحدت اتحاد بیداری جهان اسلام است.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی در ترور که به واقع یک باند و گروه تروریستی است بیان کرد:مجازات سخت دشمن مطالبه ملی است کی از مهم‌ترین ابعاد محاسباتی نظام حکمرانی برای پاسخ به تهدیدهای امنیتی و نظامی پیرامونی سنجش میزان همراهی مردم است، جامعه پس از شهادت اسماعیل عبدالاسلام هنیه مطالبه‌گر و آماده پاسخ اقتدارآفرین برای کشور است با پاسخ قاطع جامع احساس غرور و اقتدار امنیت ملی می‌کند.

حسینی نوری با اشاره به ایام معرفی کابینه دولت چهاردهم در سفارش و خطاب به جناب دکتر پزشکیان ریاست جمهوری گفت: امیرالمومنین میفرماید چهار چیز نشانه و شکست دولت‌ها را در پی خواهد داشت که باید مراقبت کرد، یکی ضایع کردن مسائل اصولی توجه نکردن به مسائل حیاتی و زیربنایی و همچنین پرداختن به مسائل فرعی گزینش افراد فرومایه و پست و ناکارآمد عقب راندن افراد شایسته متعهد متخصص کارآمد که لازم است نهمین رییس جمهور کشور این موارد را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه شهرستان شهریار در پایان با تاکید به برخی مشکلات که شهرستان دارد و نزدیکی آن به پایتخت خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه جمعیتی و مرکزیتی غرب استان و ضعف زیرساخت‌ها در همه امور فرهنگی، درمانی، آموزشی، قضایی، خدماتی نیاز به توجه و عنایت ویژه است شهرستان‌های غرب استان تهران ذیل نام تهران مظلوم واقع شده‌اند و لازم است که بیش تر به ابعاد مختلف زیر ساختی در این شهرستان رسیدگی و توجه شود.

برای موفقیت دولت چهاردهم توصیه های مقام رهبری را جدی بگیریم

دعوت امامان جمعه شهرستانهای استان تهران به همکاری با دولت چهاردهم
حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس درجمع نمازگزاران اظهارداشت: توفیق رئیس جمهور، توفیق همه ما و نظام است نه موفقیت یک فرد وجناح وباید معتقد به این گزاره باشیم وطوری رفتار کنیم که این موفقیت محقق بشود.

وی با اشاره به سه گروه در کابینه، توضیح داد: رئیس جمهورو مشاوران، نهادهای نظارتی و صیانتی که باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشند تا افراد مسئله‌دار سر کار نیایند و سوم مجلس شورای اسلامی است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید با حساسیت و دقت البته با تعامل وظیفه خود را انجام بدهند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به ضرروت توجه به امور اقتصادی خاطر نشان کرد: مجموعه‌ عملکرد اقتصادی هزار روزخدمت دولت شهید رئیسی را می‌توان یک «الگوی هزار روزه» نامید که اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد، به احتمال زیاد، «بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی، حل می‌شد.

حسینی گفت: بنا برمنویات مقام معظم رهبری؛ هیچ بن‌بست ومشکل غیرقابل حلی درکشور وجود ندارد و این به معنای امید واقع‌بینانه است.

وی افزود: دولتمردان و دست‌اندرکاران امورو آنان‌ که نقشی درسرنوشت ملت و کشوری دارند، به مسائل فرعی و دست چندم سرگرم نشوند که سرمایه‌ها و ظرفیت کشور را به پای آن‌ها هدر برود.

امام جمعه شهرستان پردیس بیان کرد: در گزینش‌ها و انتصابات، افراد بی‌لیاقت، بی‌کفایت، دون‌مایه، نااهل، فاقد صلاحیت، بی‌عُرضه و ناکارآمد نباید انتخاب شوند وافراد باکفایت، لایق، شایسته، اهل و سزاوار را در صحنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجراء بیاورند.

حسینی با بیان اینکه حمایت ازصنایع کوچک به معنای تقویت معیشت مردم است، بیان کرد: دولت با حمایت از صنایع کوچک را با رفع مشکلات حمایت کنئد و روند اداری را تسهیل ببخشد.

وی گفت: مجازات سخت دشمن؛ مطالبه ملی است، دراتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد مانند ترور شهید اسماعیل هنیه واقداماتی که حاکمیت باید انجام بدهد مردم مطالبه پاسخ اقتدارآفرین را دارند و هرگونه انفعال را در این زمینه خسارت برای کشور می‌دانند.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: مردم ایران به‌خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، خصوصاً پس از طوفان‌الاقصی و به‌ ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان‌کشی صهیونیستها در خاک پاک و مقدس ایران بوده‌اند، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند.

حسینی توضیح داد:آمریکا و اروپا شریک‌ جنایت ترور شهید هستند و ترورهای رژیم غاصب اسرائیل با چراغ سبز آمریکا انجام می‌گیرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا تنها راه نجات انسان‌ها از ظلم است

دعوت امامان جمعه شهرستانهای استان تهران به همکاری با دولت چهاردهم
حجت الله اسماعیلی خطیب جمعه قرچک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به در پیش بودن سالروز آزادی آزادگان سرافراز ایران اسلامی گفت: آزادگان ما در بدترین شرایط مقاومت کردند و در نهایت همین بزرگ‌مردان ایرانی بصیرت و معرفت خود را تبدیل به دانشگاه و مکتبی عظیم کردند.

وی اظهار داشت: آزادگان سرافراز با ایستادگی و مقاومت خود ثابت کردند که می‌توان زیر ظلم و ستم و شکنجه بود ولی اصول و اعتقادات خود را تا پیروزی حفظ کرد و هیچگاه تسلیم نشد.

وی با اشاره به این که با حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا می‌توان از ظلم استکبار رها شد اظهار داشت: رسالت امام حسین(ع) و پیامدهای قیام امام و امتش همواره ماندگار است و امروز به مکتبی عظیم تبدیل شده که همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به سمت خود جلب کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، علت اصلی ظلم به مسلمین جهان، بی‌توجهی برخی از سران کشورهای اسلامی و نفوذی های خائن در این کشور هاست که آشکارا حتی به مردمان خود نیز ظلم می‌کنند.

امام جمعه قرچک افزود:بالاترین و اصولی ترین منطق امروز مسلمین جهان برگرفته از منطق عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) است که نه ظلم را بپذیریم و نه به کسی ظلم کنیم، اگر در این مسیر حق ثابت قدم بمانیم عاقبت ما با تبعیت از این مسیر رستگار می‌شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قرچک با اشاره لزوم آگاهی دولت چهاردهم در مقابله با افراد سودجو گفت: دولت چهاردم باید از اصول پیروی کند و اجازه ندهد که افراد سودجو و سابقه‌دار در بدنه دولت قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha