زمینه آزادی هشت زندانی در هرمزگان فراهم شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۱
کد خبر: 85563072
زمینه آزادی هشت زندانی در هرمزگان فراهم شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس به مسائل و مشکلات ۴۰ نفر از مددجویان رسیدگی و زمینه آزادی هشت نفر از زندانیان قدیمی فراهم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی عصر جمعه به همراه مدیرکل زندان های هرمزگان و جمعی از قضات در زندان مرکزی بندرعباس حضور یافت و در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان به بررسی و بازنگری پرونده مددجویان پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به برنامه مدون دستگاه قضایی برای بازدید قضات از زندان ها با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی که در زندان به سر می برند، مسئولان و قضات شعب دادگاه و دادسرا در اقصی نقاط استان در روزهای تعطیل با حضور در زندان‌ها و ندامتگاه ها ضمن بازنگری در پرونده مددجویان زمینه آزادی زندانیان قدیمی را فراهم می کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: در بازدید امروز و در نتیجه پیگیری ویژه و موردی پرونده مددجویان از طریق اخذ رضایت شاکیان، استفاده از ارفاقات قانونی و پیگیری های مسئولان قضایی، زمینه آزادی این زندانیان قدیمی فراهم شد.

رییس شورای قضایی هرمزگان همچنین تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان قدیمی رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجایی که امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقان سابقه دار، سارقان مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند، نمی‌شود و بر این اساس پرونده زندانیان با دقت بررسی شده تا پس از احراز شرایط قانونی، شخصی بی جهت در زندان نماند.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در تمامی زندان‌های هرمزگان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان به ویژه افرادی که مدت طولانی زندانی هستند، در صورتی که مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند یا امکان اخذ رضایت از شاکیان آن‌ها وجود داشته باشد، وفق مقررات در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha